مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی از ارائه مشاوره تخصصی خرید نهال در مرکز تولید و توزیع نهال رضوی خبر داد.

ارائه مشاوره تخصصی خرید نهال در مرکز تولید و توزیع نهال رضوی

به گزارش قدس آنلاین، سلمان سالاری اظهار کرد: با توجه به گستردگی مرکز تولید و توزیع نهال مؤسسه بذر و نهال رضوی و ارائه نهال های با کیفیت درخور توجه، این محصولات از تمامی استان های کشور و همچنین کشورهای همسایه مورد استقبال قرار گرفته است.
وی ادامه داد: در این راستا به منظور تولید مطابق با تقاضا قبل از تولید نهال، نیازسنجی بازار انجام و تراکم کاشت نهال ها انجام می شود.
مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی با اشاره به تولید بیش از ۵۰۰ هزار اصله نهال در سال جاری خاطرنشان کرد: این نهالها متشکل از نهال های مثمر و غیر مثمر بذری و پایه رویشی هستند.
وی درباره نحوه عرضه نهال های این مجموعه گفت: نهال ها در محل خزانه در انظار مشتری به آن ها تحویل داده می شود و مشتری از اینکه نهال ها در محل خزانه که عاری از آفات و بیماری ها تولیده شده است، اطمینان حاصل می کند.
سالاری با اشاره به ارائه مشاوره در زمینه های مختلف اعم از کاشت و داشت با رویکرد افزایش رضایمندی مشتری خاطرنشان کرد: در بخش مشاوره ۶ نفر متشکل از فوق لیسانس کشاورزی، دکترای زراعت، دکترای باغبانی و ... حضور دارند و به صورت تخصصی مشاوره ارائه می دهند.
وی ادامه داد: اصالت رقم نهال ها توسط موسسه گارانتی شده و نهال ها پس از گارانتی به مشتریان تحویل داده می شود؛ در واقع تمامی نهال های موسسه بذر و نهال رضوی، لیبل تاییدیه جهاد کشاورزی دارد و در صورتی که نهال با چیزی که روی آن نوشته شده مغایرت داشته باشد، موظف به تعویض نهال هستیم.
سالاری با تاکید بر اینکه تمامی مجوزهای مربوط به وزارت جهاد کشاورزی برای گروهای دانه دار، هسته دار و دانه خشک دریافت شده است، افزود: علاوه بر این، گواهی سلامت و شناسنامه نیز توسط وزارت جهاد کشاورزی اخذ شده است.
وی درباره روند تولید این نهال ها به روش کشت بافت تصریح کرد: در این روش، قطعه کوچکی از گیاه مدنظر نظیر جوانه، برگ، ریشه و.... در شرایط بدون بیماری و آفت و در محیط عاری از هر گونه معضل، انتخاب و در محیط کشت ضدعفونی شده همراه با موادغذایی که نیمه جامد می باشد قرار و رشد داده می شود.
سالاری ادامه داد: پس از تولید گیاهچه، به گلخانه برای ادامه رشد منتقل می شود و سپس به منظور سازگاری با محیط و شرایط طبیعی به خارج از گلخانه انتقال می یابد و آماده کاشت در خزانه می شود.
مدیرعامل موسسه بذر و نهال رضوی افزود: پایه حدود ۲۰ تا ۳۰ سانتی در زمین کاشته و پس از رشد لازم بر روی آن پیوندک مناسب که قبلاً از باغ های مادری انتخاب شده است بر روی آن پیوند زده می شود.
گفتنی است، مرکز تولید و توزیع نهال موسسه بذر و و نهال رضوی به مساحت ۶۰ هکتار در بلوار توس، روبروی درب خروجی بیمارستان رضوی واقع شده است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.