روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت بر اساس نتایج یک پژوهش، تعداد واقعی مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به راحتی می‌تواند ۹۴۸۴ نفر باشد.

احتمالا آمار واقعی مبتلایان به کرونا در آمریکا حدود ۱۰ هزار نفر است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه لس آنجلس تایمز نوشت: یک بررسی از شیوع ویروس کرونا در آمریکا نشان می‌دهد که هزاران آمریکایی به این ویروس آلوده شده‌اند و در نتیجه این تحقیق چشم‌انداز جلوگیری از شیوع آن را در مراحل اولیه تیره می‌کند.

محققان تخمین می‌زنند که تا اول مارس (۱۱ اسفند) این ویروس حدود هزار تا ۱۰ هزار نفر را آلوده کرده بود که هنوز شمارش نشده‌اند. اما مقامات هنوز ابراز اطمینان می‌کنند که می‌توانند این ویروس جدید را مهار کنند.

لس آنجلس تایمز در ادامه نوشت: محققان می‌گویند قرنطینه و اقدامات بهداشت عمومی احتمالا موجب کاهش شیوع کووید-۱۹ در آمریکا خواهد شد. اما از همان ابتدا، گروهی از مسافران آلوده احتمالا موجب شیوع این ویروس شده‌اند که عمدتا شناسایی نشده‌اند. هر کدام از این مسافران وارد کشوری با حدود ۳۳۰ میلیون جمعیت شده‌اند و احتمالا این ویروس را به ۲ تا ۵/۲ نفر منتقل کرده‌اند، که هر کدام از آن‌ها نیز به نوبه خود ۲ تا ۵/۲ نفر دیگر را آلوده کرده است و الی آخر.

تحقیق این محققان روز دوشنبه و زمانی در پایگاه اینترنتی medRxiv منتشر شد که مقامات آمریکایی ۷۰۴ مورد ابتلا به کووید-۱۹ و ۲۹ مرگ را در این کشور گزارش دادند. اما این آمار احتمالا بخش کوچکی از واقعیت است.

بر اساس خوشبینانه‌ترین فرضیه ها، ۱۰۴۳ نفر در آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده‌اند. اما بر اساس یک سناریوی واقع گرایانه‌تر تعداد آن‌ها به راحتی می‌تواند ۹۴۸۴ نفر باشد.

این فقط شامل آن دسته از ساکنان آمریکا می‌شود که به طور مستقیم از افرادی از ووهان چین به این ویروس آلوده شده‌اند. در واقع، افراد دیگر ممکن است این ویروس را از مکان‌های آلوده دیگر مانند ایتالیا، کره جنوبی و بخشی از آسیا با خود به آمریکا آورده باشند. این آمار تا اول مارس گرفته شده است، اما این ویروس می‌تواند از آن تاریخ تاکنون ده‌ها هزار نفر دیگر را آلوده کرده باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.