وزارت دفاع روسیه از پایان پرواز برنامه ریزی شده دو فروند هواپیمای راهبردی «توپولف-۱۶۰» این کشور بر فراز آب‌های بین‌المللی دریای بارنتس، دریای نروژ و اقیانوس اطلس خبر داد.

 پایان مأموریت پرواز بمب‌افکن‌های روسیه در شمال آتلانتیک

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری «تاس»، وزارت دفاع روسیه روز جمعه اعلام کرد که دو فروند بمب‌افکن راهبردی موشک انداز «توپولف-160» پرواز برنامه ریزی شده خود بر فراز آب‌های بین المللی دریای بارنتس، دریای نروژ و اقیانوس اطلس را به پایان رساندند.

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع ، مدت پرواز این هواپیماها بیش از 15 ساعت بود. خدمه «توپولف-160» کار سوخت گیری در هوا را انجام دادند. در برخی مراحل مسیر، هواپیماهای روسی توسط جنگنده‌های نیروی هوایی نروژ و نیروی هوایی انگلیس اسکورت شدند. بمب‌افکن‌های روسی پس از مراجعت در پایگاه‌های دائمی خود مستقر شدند.

وزارت دفاع روسیه یادآور شد تصریح کرد که خلبانان هواپیمای دور برد راهبردی مرتباً بر فراز آبهای بین المللی در مناطق  قطب شمال ، اقیانوس اطلس شمالی، دریای سیاه و بالتیک و اقیانوس آرام پرواز می کنند. تمامی  پروازهای هواپیماهای نیروی هوا-فضای روسیه مطابق با قوانین بین المللی مربوط به استفاده از حریم هوایی سایر کشورها انجام می شوند.

پیش از این در انگلیس اعلام شد که جنگنده‌های "تایفون" نیروهای واکنش سریع این کشور مجبور شدند برای اسکورت دو هواپیمای نظامی توپولف-160 روسی به پرواز درآیند، البته آنها حریم هوایی انگلیس را نقض نکردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.