دبیر شورای هماهنگی بانک‌های خراسان رضوی عنوان کرد: سقف برداشت وجه نقد از عابر بانک ها دوباره به میزان قبل یعنی حداکثر ۲۰۰ هزار تومان رسیده است که حتی به احتمال بسیار این سقف نیز کاهش خواهد یافت.

تغییر مجدد سقف برداشت پول از عابر بانک ها / حداکثر برداشت وجه نقد کمتر از ۲۰۰ هزارتومان خواهد بود / برخی عابر بانک ها از چرخه پرداخت پول حذف شدند

حسن مونسان در گفت و گو با خبرنگار قدس آنلاین عنوان کرد: بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران به جهت جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا طی بخشنامه ای، سقف برداشت وجه نقد از عابر بانک ها را دوباره به میزان قبل یعنی حداکثر ۲۰۰ هزار تومان تعیین کرد که احتمال کاهش آن نیز در روزهای آینده وجود دارد.

وی ادامه داد: در همین راستا تصمیم بر این است که قابلیت دریافت پول از برخی از دستگاه های خودپرداز و عابر بانک ها  حذف شده و این دستگاه ها تنها قادر باشند عملیات شارژ و تغییر رمز وخدمات کارت و... را انجام دهند و نقل و انتقال پول صرفا به صورت الکترونیکی  انجام خواهد شد.

مونسان در پاسخ به این سوال که چه تعداد عابر بانک از چرخه پرداخت پول خارج خواهند شد اظهار کرد: این موضوع به صلاحدید مدیریت بانک هاست. به مدیران بانک‌های  استان ابلاغ شده است که با بررسی های لازم تعدادی از دستگاه های خودپرداز را از چرخه پرداخت پول خارج کنند.

وی افزود: بدین منظور اقدامات لازم در حال انجام است و می توان گفت که پروسه خروج برخی عابر بانک ها از پرداخت پول شروع شده و این اتفاق در روزها و شاید ساعات آینده عملی شود ...

وی ابراز داشت: جابجایی اسکناس و دست به دست شدن آن یکی از بزرگترین منابع آلوده و بسیار خطرناک است و در شیوع کرونا بسیار تاثیرگذار می باشد. این اقدام بانک مرکزی به یقین از شیوع بیشتر کرونا جلوگیری خواهد نمود. امیدوارم مردم همکاری لازم را با این طرح داشته و به نحو احسن منابع مالی خود را مدیریت نمایند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.