یزد - رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی، عرضه فرآورده های خام دامی به صورت سیار و بدون مجوز دامپزشکی تهدید بر علیه بهداشت عمومی به شمار رفته و پیگرد قانونی دارد.

عرضه فرآروده های خام دامی به صورت سیار  ممنوع است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دامپزشکی ، سید مهدی موسوی پور با بیان این خبر اظهارداشت : عرضه فرآورده های خام دامی به صورت سیار و بدون مجوز دامپزشکی تهدید بر علیه بهداشت عمومی به شمار رفته و پیگرد قانونی دارد و در نتیجه دامپزشکی به عنوان متولی این امر با هر گونه عرضه فراروده های خام دامی به صورت سیار برخورد قانونی به عمل می آورد.

وی افزود : تولید، فرآوری و عرضه هر گونه فراورده خام دامی مستلزم رعایت نکات بهداشتی و قرنطینه ای می باشد به همین دلیل تنها فروشگاه های دارای پروانه کسب و تحت نظارت دامپزشکی مجاز به فروش این محصولات می باشند.

موسوی پور تصریح کرد: هرگونه عرضه فراورده های خام دامی به صورت سیار و بدون کسب مجوزهای لازم به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و شرایط نامناسب نگهداری، احتمال فساد پذیری فراورده های خام دامی را بالا می برد، به همین دلیل به شهروندان توصیه می شود تنها از مراکز مجاز تحت نظارت دامپزشکی اقدام به تهیه فراورده های خام دامی مورد نیاز خود بنمایند تا از حفظ سلامت خود و خانواده شان اطمینان داشته باشند.

وی همچنین خاطر نشان ساخت : دام هایی که برای فروش یا کشتار در شهرها عرضه می شوند می بایست صرفا در میادین دام و یا اصطبل نگهداری شوند، علاوه بر آن گردانیدن دام ها در سطح شهر به منظور فروش یا کشتار ممنوع است

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان گفت: نداشتن پیشینه بهداشتی و قرنطینه ای در این دام ها باعث ایجاد خطر انتقال و انتشار بیماری های مشترک و دامی شده و در نتیجه سلامت شهروندان و نیز سرمایه های دامی استان به خطر می افتد. به همین دلیل و بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی  با مرتکبین به چنین مواردی مطابق قانون برخورد خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.