هشت کشور با امضای نامه‌ای مشترک از سازمان ملل خواستند تا تحریم‌های علیه ایران در راستای مبارزه با کرونا برداشته شود.

هشت کشور جهان از سازمان ملل خواستار لغو تحریم‌های ایران شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تاس، کشورهای روسیه، چین، ایران، سوریه، کوبا، نیکاراگوئه، کره شمالی و ونزوئلا با ارسال نامه‌ای به «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل خواستار برداشته شدن تحریم‌های یکجانبه علیه ایران شدند که مانعی بر سر تلاش‌ها برای مبارزه علیه شیوع کروناست.

این خبر را فرستاده روسیه در سازمان ملل اعلام کرده است.

در این نامه، امضاکنندگان خواستار آن شده‌اند که تحریم‌ها به عنوان اقداماتی زورمدارانه و خودسرانه در راستای مواضع اصولی سازمان ملل در رد اقدامات یکجانبه به صورت کامل و فوری برداشته شود.

درخواست برای لغو تحریم‌ها علیه ایران در این نامه با توجه به لزوم اقدامات و واکنش موثر جامعه بین‌المللی در مقابله با شیوع ویروس کرونا عنوان شده است.

امضاکنندگان نامه همچنین خطاب به دبیرکل سازمان ملل اظهارداشته‌اند که اجازه نخواهند داد تا محاسبات سیاسی مانع از نجات جان انسان‌ها شود و اکنون زمان همبستگی جهانی و همکاری برای تلاش‌های مشترک در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی برای فائق آمدن بر بحران‌های پیچیده انسانی و تاثیرات اقتصادی آن بدون هرگونه تبعیض است.

پیشتر نیز برخی از رهبران سیاسی در دیگر کشورها از جمله در چین و پاکستان خواستار لغو تحریم‌ها علیه ایران در راستای مبارزه با شیوع کرونا شده بودند. چنین درخواستی حتی در آمریکا نیز از سوی برخی سناتورها از جمله «الیزابت وارن» و «برنی سندرز» در مجلس سنا مطرح شده، هرچند دولت ترامپ تا کنون به این درخواست‎‌های جهانی توجهی نداشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.