درحالی که ریاض و مسکو یکدیگر را مقصر سقوط قیمت نفت معرفی کرده اند بعید به نظر می رسد نشست ائتلاف اوپک روز دوشنبه برگزار شود.

احتمال تعویق نشست ائتلاف اوپک در پی اختلافات عربستان و روسیه

قدس آنلاین؛ به نقل از بلومبرگ، یکی از نمایندگان کشورهای عضو ائتلاف اوپک، موسوم به اوپک پلاس، اعلام کرد برگزاری نشستی که قرار بود روز دوشنبه به منظور پایان دادن به جنگ برسر قیمت نفت انجام شود به خاطر اختلافات عربستان و روسیه بعید به نظر می رسد.

این نماینده با بیان اینکه ائتلاف اوپک به زمان بیشتری برای مذاکرات نیاز دارد خاطرنشان کرد که این نشست هنوز ممکن است با چند روز تعویق برگزار شود.

بر اساس این گزارش، عربستان سعودی با یک حمله دیپلماتیک به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اختلافات جدیدی را بین دو صادرکننده بزرگ جهان ایجاد کرد و توافق برای کاهش تولید را به خطر انداخت.

فیصل بن فرهان، وزیر امور خارجه عربستان سعودی امروز (شنبه) در بیانیه ای گفت: اظهارات پوتین مبنی بر مقصر دانستن ریاض برای پایان پیمان اوپک پلاس بین دو کشور در ماه مارس "کاملاً عاری از حقیقت" بود.

انتقاد مستقیم از پوتین که در بیانیه عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان تکرار شد، توافق نامه جدیدی را برای ثبات در بازار نفت که به علت مبارزه جهانی علیه ویروس کرونا با رکود مواجه شده است، تهدید می کند.

این در حالی است که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته را به ساعت ها دیپلماسی تلفنی برای رسیدن به آتش بس در جنگ یک ماه اخیر بین مسکو و ریاض بر سر قیمت نفت اختصاص داده بود.

وزارت خارجه عربستان گفت: روسیه بود که از توافق در اوایل ماه مارس امتناع کرد در صورتی که عربستان و 22 کشور دیگر در تلاش بودند تا روسیه را ترغیب به کاهش بیشتر تولید و تمدید توافق کنند.

پوتین روز گذشته لزوم رسیدن به توافق را تأیید کرد و گفت روسیه مایل به کمک به کاهش تولید است اما وی همچنین مسئولیت روند نزولی قیمت ها را برعهده عربستان گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.