معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت:۳۴۰ هزار و ۴۰۸ نفر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه غربالگری کرونا شدند.

بیش از ۳۴۰ هزار نفر در تربت حیدریه غربالگری کرونا شدند

به گزارش قدس آنلاین، ابراهیم تیموری معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: ۳۴۰ هزار و ۴۰۸ نفر در جمعیت تحت پوشش این دانشگاه غربالگری کرونا شدند که از این تعداد ۳۴ هزار و ۷۵۹ نفر در سامانه سلامت و مابقی در سامانه سیب ثبت شده اند.

او ادامه داد: از ابتدای بسیج ملی کرونا، ۳۶ مرکز خدمات جامع سلامت، ۸ مرکز ۱۶ ساعته، ۱۹ پایگاه سلامت شهری و ۱۴۷ خانه بهداشت روستایی در شهرستان‌های تربت حیدریه، مه ولات و زاوه کار غربالگری بیماری کرونا را انجام می‌دهند.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه با بیان اینکه براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سیب،  ۸۷ درصد از جمعیت تحت پوشش در این دانشگاه غربالگری شده اند، گفت: ۸۲/۲۵ درصد در تربت حیدریه، ۹۳/۶ در زاوه و ۹۳/۱ درصد از مردم در مه ولات توسط کارشناسان حوزه سلامت غربالگری شده اند.

تیموری ضمن تقدیر از تلاش‌های مدافعان سلامت در حوزه بهداشت، افزود: تعداد بیماران درمان شده در مراکز ۱۶ ساعته به صورت سرپایی ۶۷۴ نفر، تعداد مراقبت و پیگیری درمان بیماران ۱۷۹۸ نفر و تعداد مراقبت و پیگیری اطرافیان بیمار در جمعیت تحت پوشش دانشگاه ۵۸۷۷ نفر می‌باشد.

او در پایان از مردم درخواست کرد تا با انجام خود اظهاری در سامانه  www.salamat.gov.ir  با کارکنان حوزه بهداشت همکاری کرده و با انجام غربالگری، رعایت دستورات بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، زنجیره انتقال ویروس بیماری کرونا را قطع کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.