۱۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
کد خبر: 699305

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‌آباد حجم متوسط عملکرد محصول انگور این شهرستان را ۲۲ تن در هر هکتار اعلام و بیان کرد: بارش اخیر تگرگ در فروردین ماه جاری ۳۱ درصد از این حجم محصول انگور را نابود کرد.

تگرگ به محصول انگور خلیل‎‌آباد صدمه زد

به گزارش قدس آنلاین، محمود شبان با بیان این که براثر بارش تگرگ و توفان هزار و ۷۰ میلیون ریال خسارت به باغات و مزارع خلیل‎آباد وارد شده است گفت: بیشترین خسارت ناشی از بارندگی‎های چند روز گذشته به کشاورزان این منطقه وارد شده است.

وی افزود: اگرچه طی چند روز گذشته در داخل شهرستان خلیل‎آباد سیلی رخ نداد اما بر اثر تگرگ به قریب به هفت هزار هکتار سطح زیر کشت محصولات زراعی و باغی این شهرستان خسارت وارد شد که پنج هزار و ۷۰۰ هکتار آن مربوط به باغات انگور، ۱۳۶ هکتار آن مربوط به باغات گوجه سبز، ۹۷۰ هکتار آن مربوط به مزارع زیره و ۵۰ هکتار آن مربوط به مزارع جو و گندم بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی خلیل‎آباد درصد خسارت در باغات انگور شهرستان را از ۱۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: در مجموع به طور میانگین به باغات انگور شهرستان ۳۱ درصد خسارت وارد شده است.

شبان با اعلام این که فقط ۹۹۰ میلیارد ریال به محصول انگور خلیل آباد خسارت وارد شده و باقی خسارت‎های وارده مربوط به زیره، درختان گوجه سبز، گندم و جو است کل سطح زیر کشت باغات شهرستان را ۱۶ هزار و ۷۰۰ هکتار اعلام و عنوان کرد: هم اکنون شهرستان خلیل آباد ۱۲ هزار و ۴۰۰ بهره بردار بخش کشاورزی دارد.

مرکز شهرستان خلیل آباد در فاصله ۲۴۲ کیلومتری جنوب غرب مشهد واقع است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.