رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: با هدف تشخیص سریع و به موقع مبتلایان، آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد راه‌اندازی می‌شود.

آزمایشگاه تشخیص کرونا در گناباد راه‌اندازی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، جواد باذلی، عصر بعدازظهر امروز در نشست خبری که به صورت مجازی با اصحاب رسانه برگزار کرد، اظهار کرد: با هدف تشخیص سریع و به موقع مبتلایان، آزمایشگاه تشخیص کرونا تا پایان هفته در گناباد راه‌اندازی می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد با بیان اینکه با راه‌اندازی این آزمایشگاه، آزمایش تشخیص کرونا در مدت زمان کمتر از ۲۴ ساعت در گناباد انجام خواهد شد، افزود: تست‌های تشخیص کرونا تا قبل از این، در تهران و مشهد انجام می‌شد و به دلیل اینکه نتیجه آزمایش حداقل هفت روز طول می‌کشید، عملاً زمان زیادی را از دست می‌دادیم.

وی گفت: برای راه‌اندازی این آزمایشگاه، حدود ده میلیارد ریال اعتبار در قالب آزمایشگاه جامع تحقیقات در حوزه معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه هزینه شده است.

باذلی اظهار امیدواری کرد که با تشخیص سریع و به موقع مبتلایان به این بیماری، بتوانیم اقدام مؤثری در کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا در آینده نزدیک برداریم.

وی یادآور شد: با راه‌اندازی این آزمایشگاه و انجام تست کرونا در گناباد، شاهد افزایش موارد مثبت کرونا در منطقه خواهیم بود؛ البته این به معنی افزایش میزان بروز کرونا در شهرستان‌های گناباد و بجستان نیست، بلکه در واقع میزان کشفیات ما از موارد مثبتی که تاکنون گمنام مانده و تشخیص داده نشده‌اند، افزایش پیدا خواهد کرد.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.