نماینده ولی‌فقیه در سوریه با بیان اینکه مردم جهان به دنبال منجی واقعی برای رهایی از شدائد و بلایا هستند، تاکید کرد: در این ایام که ویروس کرونا بر زندگی همگان تاثیر گذاشته، ضروری است اغنیاء دست فقرا را بگیرند و به آنها کمک کنند.

مردم جهان دنبال منجی حقیقی برای رهایی از شدائد و بلایا هستند

قدس آنلاین؛  آیت‌الله سید ابوالفضل طباطبایی که با تداوم تعطیلی نمازجمعه دمشق به‌دلیل بیماری کرونا در یک گفتگوی تلویزیونی به تبین مسائل روز می‌پرداخت، با تبریک ایام ولادت حضرت مهدی (عج) اظهار داشت: مردم جهان امروز به‌دنبال منجی حقیقی هستند که آنها را از گرفتاری‌ها و سختی‌ها نجات دهد.

وی با اشاره به حدیث امام سجاد (ع) که مردم منتظر در زمان غیبت امام مهدی(عج) را برتر از زمان‌های دیگر توصیف فرمودند، افزود: منتظران واقعی دارای صفاتی هستند که از جمله آنها اعتقاد راسخ به امامت حضرت مهدی است.

آیت‌الله طباطبایی ادامه داد: منتظر حقیقی همچنین باید عاقل و اهل معرفت و بصیرت باشد و بداند عصر غیبت چه زمانی است و وظیفه انسان منتظر چیست.

* جامعه منتظر یک جامعه زنده و دنبال احیای عدالت است

تولیت مصلای حرم حضرت زینب (س) در تبیین این صفات، گفت: منتظر واقعی کسی است که بفهمد غیبت حضرت مهدی (عج) دارای حکمت الهی است؛ پس برنامه زندگی را در راستای آماده‌سازی خود برای ظهور حضرت طراحی و خود را آماده‌ی ظهور کند.

آیت‌الله طباطبایی ادامه داد: جامعه منتظر واقعی یک جامعه زنده است و تمام تلاش خود را می‌کند تا زمینه را برای ظهور مهدی موعود آماده کند و به‌همین خاطر دنبال احیای قسط و عدل است.

وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در روز ولادت امام مهدی(عج) بر این نکته تاکید فرمودند که هدف و ماموریت بزرگ امام زمان (عج) این است که زمین را پر از عدل و قسط کنند.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در بخش پایانی سخنانش اظهار داشت: شیوع کرونا با آن‌که اثرات منفی بر جوانب مختلف زندگی انسان داشت که هنوز هم ادامه دارد، در عین حال باعث شد که منتظران واقعی قلوب خود را با دردمندان یکی کردند.

آیت‌الله طباطبایی بر همین اساس تاکید کرد که در این ایام که زندگی بسیاری از مردم متاثر از این بلا شده و محتاج مساعدت هستند، ضروری است اغنیاء دست فقرا را بگیرند و به آنها کمک کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.