مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: کاهش محسوس دما در دو روز اخیر، به ۵ هزار و ۱۳۴ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان مبلغ ۵۹ میلیارد و ۹۳۶ میلیون ریال خسارت وارد کرده است.

خسارت ۶۰۰ میلیارد ریالی سرمای اخیر به کشاورزان تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، محمد رضا عباسپور مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: سرمای شدید ۴۸ ساعت قبل به ۲۱۲۵ هکتار از محصولات زراعی شامل؛ گندم، جو، چغندر قند و کلزا، به مبلغ ۹۷ میلیارد و ۷۴۰ میلیون ریال خسارت وارد کرده است که به طور میانگین خسارت وارده ۱۷٪ می‌باشد.

او ادامه داد: به ۳۰۰۹/۵ هکتار از محصولات باغی شامل؛ بادام، آلو، زردآلو، گوجه سبز، آلوچه، پسته، گیلاس و گلابی، به مبلغ ۵۰۱ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است که به طور میانگین این خسارت وارده ۶۰٪ می‌باشد.

رئیس جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: علاوه بر محصولات زراعی و باغات، به ۸۲۰ متر مربع گلخانه به مبلغ ۲۸۰ میلیون ریال نیز خسارت وارد شده است.

عباسپور افزود: بر اساس تقسیمات تربت حیدریه به باغات بخش بایگ با ۱۹۵ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال بیشترین و بعد از آن باغات و محصولات زراعی بخش کدکن با ۱۶۳ میلیارد و ۳۰ میلیون ریال، باغات بخش مرکزی با ۱۳۲ میلیارد و ۶۶۰ میلیون ریال و محصولات زراعی بخش رخ با ۹۳ میلیارد و ۴۴۰ میلیون ریال خسارت وارد شده است.
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.