بهار امسال نیز به رسم سال‌های گذشته، پیاده راه لاله برای مادران با ۲۳۰هزار لاله رنگارنگ نقاشی شده است.

رنگین کمانی از ۲۳۰ هزار لاله رنگارنگ در پیاده‌راه لاله برای مادران + تصاویر

به گزارش قدس آنلاین، چند سالی است که با آغاز فصل بهار یکی از خیابان‌های تهران با رویش لاله‌هایی نورسته رنگارنگ می‌شود و جلوه زیبایی به خود می‌گیرد. این لاله‌ها هم برای خود داستان جالبی دارند. کاشت این لاله‌ها نذر پزشک جوانی است که با از دست دادن مادرش آن را هر ساله ادا می‌کند، اما چند سالی است که آن را گسترش داده است.

هومن اردبیلی، بنیانگذار «بنیاد لاله» در سال ۱۳۹۲ مادرش را از دست داد و از آنجایی که مادرش علاقه بسیاری به گل‌ها و طبیعت داشت، او هم با کاشت گل لاله «نماد مادر» در محله زندگی‌اش  یاد و خاطره مادرش را با وقف زیبایی به شهر و مردمش زنده نگه دارد.

او هر سال تعداد لاله ها را افزایش داد تا اینکه در نهایت در نوروز ۱۳۹۶ با کاشت ۱۲۰۰۰۰ لاله، این فرش رنگارنگ زیبا را به «تمام مادران» تقدیم کرد و این پروژه «لاله برای مادران» نام گرفت. همچنین در نوروز ۱۳۹۷ این پروژه با کاشت ۲۰۰ هزار پیاز لاله انجام شد.

«پیاده راه لاله» برای مادران امسال هشت ساله شد و مانند سال های گذشته از آذرماه ۹۸ پیازهای این گیاه زیبا کاشته شد و بهار امسال نیز این پیاده روز مزین به ۲۳۰ هزار لاله رنگارنگ شد. ضمن این که این پزشک جوان امسال به پاسداشت مقام پزشکان و پرستارانی که جان خود را را خدمت از دست دادند، پلاکاردهایی را با عکس‌های آنها در گوشه گوشه این پیاده روی رنگین قرار داده تا به نوعی قدردان زحمات آنها باشد.

ما نیز به دلیل شرایط پیش آمده و پرهیز از تجمع در اماکن عمومی، گزارشی از این لاله‌های زیبا آماده کردیم که در ادامه خواهید دید. همچنین تیم بنیاد لاله از مراجعین درخواست کرده در صورت بازدید حضوری از پیاده‌راه لاله با رعایت کامل توصیه‌های بهداشتی نسبت به بازدید از پیاده راه لاله برای مادران اقدام کرده و از داخل خودرو از لاله‌ها بازدید و از تجمع در پیاده‌رو خودداری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.