باوجود پیگیری‌های مکرر، متاسفانه مسئولان راه آهن خراسان رضوی حاضر به پاسخگویی در خصوص علت عدم توقف قطار حین نماز نشدند.

عدم پاسخگویی مسئولان راه آهن خراسان رضوی درباره توقف نکردن قطار هنگام نماز

به گزارش قدس آنلاین، برای پیگیری این سوژه به سراغ مسؤولین راه‌آهن خراسان رضوی رفتیم؛ اما طی تماس‌های مکرر با روابط عمومی این سازمان، مسؤولان از پاسخگویی امتناع کردند.

روابط عمومی و مسؤول دفتر در جواب تماس‌های مکرر یا عنوان می‌کردند رئیس و معاون در جلسه هستند و یا می‌گفتند طبق آیین نامه اجازه دادن شماره تماس ندارند و در نهایت گفتند این موضوع را از تهران پیگیری کنید.

این نوع برخورد در صورتی است که مسؤولین استانی در صحبت‌های غیر رسمی عنوان می‌کنند که بخش مسافری ریلی کشور، انجام فریضه نماز را آن هم در اول وقت، جزء برنامه حرکت قطارها برنامه‌ریزی کرده است و هر قطاری که زمان حرکتش همزمان با نماز باشد در نزدیکترین ایستگاه، توقف کوتاهی برای برپایی نماز می‌کند.

توقف‌های مربوط به اقامه نماز به مدت ۲۰ دقیقه جزء توقف‌های اجرایی قطارهاست و تمام قطارها موظف به انجام آن هستند.

همچنین توقف قطارها برای هر نوع برنامه عملیاتی یا اجرایی در گراف حرکت قطارها از سوی راه آهن جمهوری اسلامی ایران و در ابتدای هر برنامه فصلی، برنامه ریزی و براساس زمان بندی دقیق (منهای مواردی که تاخیر فنی یا غیر فنی رخ می‌دهد) اجرا می‌شود. توقف‌های مربوط به اقامه نماز هم به مدت ۲۰ دقیقه، جزء توقف‌های اجرایی قطارها است و برای وعده‌های مختلف نماز در اولین زمان و مکان ممکن و مناسب برنامه ریزی و برای تمامی قطارها به اجرا گذاشته می‌شود.

گفتنی است، مسافران می‌توانند در صورت بروز هرگونه مشکل در داخل قطار از طریق تماس با سامانه ۱۵۳۹ یا پیامک ۳۰۰۰۱۳۹، مطالب را به گوش مسؤولان برسانند تا برای حل مشکلات راه حلی مناسب انتخاب شود.

منبع:

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.