رییس‌جمهوری روز پنجشنبه در ارتباط ویدیوکنفرانس چهار طرح ملی صنعتی، زیربنایی، ورزشی، درمانی و فرودگاهی جنوب استان فارس واقع در شهرستان لامرد را افتتاح کرد.

طرح‌های ملی جنوب فارس با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید

قدس آنلاین: فاز اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب به عنوان رهاورد سفر اردیبهشت ۹۴ کاروان دولت تدبیر و امید به استان فارس، بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی حاج محمود حاج حیدر لامرد، مجتمع ورزشی شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ترمینال جدید فرودگاه لامرد در این آیین با دستور حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید.
استاندار فارس پیش از این نوید افتتاح این طرح‌ها را در سفر رییس‌جمهوری در ماه‌های پایانی پارسال داده بود که به دلیل شیوع کرونا و لزوم  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی این سفر به زمان دیگری موکول شد؛ در عین حال به منظور بهره‌مندی سریع‌تر مردم استان از مواهب این طرح‌ها، این پروژه‌ها روز پنجشنبه در ارتباط ویدیوکنفرانس توسط رییس‌جمهوری افتتاح شد.
رضا رحمانی وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت  و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان به نمایندگی از رییس‌جمهوری و هیات دولت با سفر به شهرستان لامرد در آیین افتتاح این طرح‌ها حضور داشتند.
مدیرعامل شرکت فرودگاه‌های کشور، جمعی از معاونان و مدیران وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، ورزش و جوانان و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جریان این سفر، رحمانی و سلطانی فر را همراهی می کنند.

فاز اول کارخانه آلومینیوم جنوب
فاز  اول مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب با تولید ۱۲۰تن شمش آلومینیوم در روز در این آیین به طور رسمی با دستور رییس‌جمهوری به بهره‌برداری رسید. افتتاح این مرحله از طرح در زمینی به مساحت ۹۰ هکتار برای ۵۰۰ نفر اشتغال ایجاد کرده‌ است.
چشم انداز تولید سالانه ۳۰۰ هزار تن شمس آلومینیوم در سال برای این مجتمع در وسعتی به مساحت ۲۰۰ هکتار  طرح‌ریزی شده است.
محصولات این مجتمع در صنایع هوا فضا، صنایع دفاعی، صنایع خودرویی، صنعت ساختمانی، صنایع کابل و مفتول سازی و صنایع بسته بندی کاربرد دارد.
این مجتمع در زمان بهره‌برداری کامل به صورت مستقیم یک هزار و ۵۰۰ نفر و به صورت غیرمستقیم پنج هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند.
برای اجرای این طرح ۱۸۶ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی و یا معادل ۱.۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری ارزی صورت گرفته است.
این طرح با سرمایه گذاری ۴۹ درصدی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و ۵۱ درصدی شرکت سرمایه گذاری غدیر احداث شده و در حال تکمیل است.
سرمایه در گردش مورد نیاز این مجتمع ۱۰ هزار میلیارد ریال  با عاملیت بانک  صادرات به عنوان بانک پیشرو و  بانکهای صنعت و معدن ، ملت و ملی پیش‌بینی شده است.
اجرایی شدن این طرح از مصوبات سفر سال ۱۳۹۴ کاروان دولت تدبیر و امید به ریاست رییس‌جمهوری به استان فارس است که به گفته رییس‌جمهوری، اجرای این طرح پیرو گشایش‌های صورت گرفته بعد از برجام صورت گرفته است.

پروژه ترمینال جدید فرودگاه لامرد
پایانه مسافری فرودگاه لامرد شامل دو سالن پروازهای داخلی و خارجی و دو سالن ترانزیت داخلی و خارجی در زیربنای پنج هزار متر مربع نیز روز پنجشنبه با دستور رییس‌جمهوری به طور رسمی فعالیت خود را آغاز کرد. 
بنا بر اعلام مسؤولان، راه اندازی این پایانه باعث افزایش پنج برابری ظرفیت پذیرش مسافر بار و پرواز و ارائه خدمات بهینه به شهرستان های جنوبی استان فارس، شرق استان بوشهر وغرب استان هرمزگان و کمک به توسعه صنعتی واقتصادی منطقه می‌شود.
اعتبار اجرای این پروژه ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و موجب اشتغال مستقیم و غیرمستقیم ۳۷۰ نفر شده است.

بیمارستان ۱۲۴ تختخوابی حاج محمود حاج حیدر شهرستان لامرد
بیمارستان حاج محمود حاج حیدر نیز در این آیین به بهره برداری رسید. ساخت این بیمارستان با زیربنای تقریبی ۱۱ هزار مترمربع از سال ۱۳۹۲ به عنوان بیمارستان جایگزین شهرستان لامرد آغاز شد.
اعتبار این طرح با همکاری حاج محمود حاج حیدر نیک‌اندیش استان فارس و دانشگاه علوم پزشکی شیراز تامین شده است.
بیمارستان مذکور شامل بخش های بستری، اتاق عمل، آزمایشگاه، رادیولوژی، اورژانس، اتفاقات و غیره است.
تاکنون اعتباری حدود ۸۵۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و ۳۵۰میلیارد ریال از سوی خیر جهت تکمیل بیمارستان هزینه شده است.
مساحت سایت مجموعه تقریبا پنج هکتار با زیربنای ۱۱ هزارمتر مربع که در دو طبقه با اسکلت بتنی ساخته شده است.
بخش های بیمارستان شامل بستری مردان و زنان، جراحی، آزمایشگاه، دیالیز، داروخانه ، رادیولوژی ، لاندری و بخش پشتیبانی ، فیزیوتراپی ، اورژانس ، بخش اداری است.

مجتمع ورزشی سردار دلاور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی
این مجتمع در زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با زیربنای ۶ هزار و ۱۰۰ متر مربع احداث شده که شامل استخر سرپوشیده استاندارد به ابعاد ۱۳.۵ در ۲۵ متر،، مجهز به جکوزی، سونای خشک ، سونای بخار و استخر کودک است.
این مجتمع همجنین دارای سالن سرپوشیده چند منظوره ورزشی به ابعاد ۴۸ در ۳۶ متر با ظرفیت ۵۰۰ تماشاچی و مجهز به ۲ سالن اختصاصی بدنسازی به مساحت ۱۰۰ متر مربع و سالن تنیس روی میز به مساحت ۲۰۰ متر مربع است؛ این سالن قابلیت برگزاری مسابقات ورزشی رشته های فوتسال ،هندبال، بسکتبال ، هاکی و والیبال را دارد.
عملیات اجرایی این پروژه از ابتدای سال ۱۳۹۷ آغاز و در مدت حدود ۲۴ ماه به اتمام رسید.
اعتبار۵۰۰ میلیارد ریالی این پروژه از محل اعتبارات سایر منابع وزارت نفت تامین شده است.

شهرستان لامرد در فاصله ۳۶۵ کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.