اندروید ۱۱ با استفاده از ویژگی‌های جدید خود منجر به توقف برنامه‌های بلا استفاده و جلوگیری از مصرف باتری می‌شود.

ترفند هوشمندانه Android ۱۱ برای مقابله با برنامه‌های بدون استفاده +عکس

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین، با تکیه بر ویژگی های جدید ، آخرین دستاورد برنامه نویسان گزینه ابطال مجوز برای برنامه های بلااستفاده است.

ممکن است بسیاری برنامه اضافی را در گوشی هوشمند خود داشته باشید که در یک لحظه با اشتیاق بارگیری کرده و بعداً به طور کامل فراموش کرده باشید، در این صورت در به روز رسانی جدید گوگل جای نگرانی نیست و ویژگی جدید "لغو مجوز خودکار برنامه ها" در Android ۱۱ برای شما در نظر گرفته شده است.



این ویژگی کاربردی اولین بار توسط میشل رحمان عضو توسعه دهندگان XDA مشاهده شد و توسط سیستم عامل اندروید گزارش شد ، تنظیم جدید به طور خودکار مجوزهای مربوط به دوربین ، پرونده‌ها، مخاطبین، مکان و غیره را برای برنامه هایی که در مدتی از آنها استفاده نکردید ، لغو می کند.

این گزینه در بخش "مجوزهای برنامه" برای هر برنامه موجود است که می توانید با فشار طولانی روی نماد برنامه در منوی recents و سپس رفتن به اطلاعات برنامه> مجوزها به آن دسترسی داشته باشید و از سوی دیگر نیز ، می توانید از طریق، تنظیمات> برنامه ها و اعلان ها> برنامه مورد نظر> مجوزها، این ویژگی جدید را فعال کنید.

ویژگی دیگر این است که اگر به مدت چند ماه از این گزینه استفاده نکرده باشید ، به طور خودکار همه مجوزهای برنامه را لغو می‌کند. گزینه جدید و توضیحات آن را می‌توانید در تصویر زیر مشاهده کنید.



پیش بینی می‌شود اندروید ۱۱ ویژگی‌های جدید بسیاری داشته باشد که این ویژگی ذکر شده یکی از آن ها خواهد بود.

به طور کلی ، Google اولین ساخت بتا اندروید برای کاربران واجد شرایط را در طول Google I / O رونمایی می کند، رویداد Google I / O ۲۰۲۰ در واقع به علت شیوع ویروس کرونا لغو شد، اما احتمالاً این شرکت اولین بتای اندروید ۱۱ را در همان زمان ذکر شده منتشر خواهد کرد. Google I / O قرار بود ۱۲ تا ۱۴ ماه مه برگزار شود ، بنابراین برای اولین بتا، می‌توان انتظار داشت که تاریخ انتشار اندروید ۱۱ در تاریخ ۱۲ مه ۲۰۲۰ (۲۳ اردیبهشت)باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.