مدیر میراث فرهنگی تایباد گفت: بررسی ثبت ۳۵ اثر تاریخی به دلیل اعمال محدودیت برگزاری جلسات به جهت شیوع کرونا در کشور، به تاخیر افتاده است.

تاخیر در ثبت ۳۵ اثر تاریخی تایباد به دلیل شیوع کرونا

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرحیم تاج محمدی  اظهار کرد: پرونده ۳۵ بنا و محوطه‌های تاریخی از سال ۹۶ جهت ثبت در فهرست آثار تاریخی ایران تکمیل و پس از تأیید در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ، به وزارتخانه میراث فرهنگی ارسال شده است که به دلیل گستردگی و تعدد پرونده‌های استان و سایر نقاط کشور همچنان در صف انتظار در این وزارتخانه قرار دارد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد افزود: جلسه بررسی پرونده‌های استان خراسان رضوی در ابتدا برای اسفند ماه سال گذشته پیش بینی شده بود، اما به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور جلسات بررسی پرونده‌ها که در استان قرار بود با حضور کارشناسان وزارتخانه برگزار شود، به تعویق افتاد و فعلاً تاریخ بعدی برای این جلسه مشخص نشده و منتظر دستور لغو محدودیت‌ها از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.

تاج محمدی در خصوص پرونده‌های در انتظار ثبت شهرستان تایباد، گفت: پرونده‌های ارسالی شامل بنا و محوطه تاریخی از دوره‌های اشکانی (پیش از اسلام) تا دوره پهلوی است، همچنین به جز این ۳۵ پرونده، ۴۴ اثر شناسایی شده دیگر در شهرستان وجود دارد که در حال تشکیل پرونده‌های مقدماتی برای آنها هستیم.

وی ادامه داد: تا کنون ۴۵ اثر تاریخی و یک اثر طبیعی که درخت سرو کهنسال مزار شاهزاده قاسم در مشهدریزه از شهرستان تایباد، در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است، همچنین این شهرستان ۲۴ اثر طبیعی دیگر نیز دارد که مطالعه بر روی این آثار ادامه دارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.