همدان- مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های این استان با هدف کنترل سیلاب لایروبی شده است.

۱۳۰ کیلومتر از رودخانه‌های همدان لایروبی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان همدان منصور ستوده اظهار کرد: با لایروبی رودخانه‌های این استان در فروردین‌ماه امسال، مشکلی از جهت سیلاب نداشتیم و به‌خوبی سیلاب کنترل شد.

ستوده  ادامه داد: از ابتدای سال آبی جاری (یکم مهرماه ۱۳۹۸) تاکنون ۴۵۶ میلی‌متر بارندگی در این استان ثبت شده که نسبت به میانگین بلندمدت ۳۸ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: در این مدت تعداد ۶۵ حلقه از چاه‌های غیر مجاز و دارای حکم قضائی به عمق حدود سه هزار متر مسدود شده که این امر موجب صرفه‌جویی دو میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب در حجم آب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای همدان اضافه کرد: درمجموع از ابتدای اجرای طرح احیا و تعادل‌بخشی از سال ۹۳ تاکنون تعداد چهار هزار و ۲۹ حلقه چاه غیر مجاز با حجم آب صرفه‌جویی‌شده ۲۷۲ میلیون مترمکعب و عمق انسداد ۱۳۸ هزار متر پُر و مسدود شده است.

ستوده افزود: تاکنون تعداد چهار هزار و ۷۸۱ دستگاه کنتور هوشمند آب و برق بر روی چاه‌های مجاز نصب شده که بیشترین آن‌ها مربوط به دشت رزن– قهاوند است.

وی گفت: تعداد ۲۲۱ پرونده مربوط به تصرف بستر و حریم رودخانه تشکیل و با پیگیری و همکاری دستگاه قضائی ۸۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع آن آزادسازی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.