طبق بخشنامه جدید از شنبه ۱۰ خرداد ساعت کاری روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی از ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود.

جزئیات محدودیت‌های بهداشتی در بازگشایی ادارات دولتی از روز شنبه

قدس آنلاین: رفیع‌زاده معاون سازمان اداری و استخدامی کشور در برنامه گفت و گوی شبکه خبر تصریح کرد: بخشنامه‌ای ۶ بندی در خصوص تداوم اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی (فاصله گذاری هوشمند) در سطح کشور و در اجرای بند (۴) از مصوبات ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا به کلیه دستگاه‌های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون خدمات مدیریت کشوری ابلاغ شده است.

او ادامه داد: بر این اساس از شنبه ۱۰ خردادماه ساعت کاری روزانه کارکنان دستگاه‌های اجرایی در تهران و استان‌ها با رعایت تبصره ۳ ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری از ساعت ۷:۳۰ تا ۱۴:۳۰ خواهد بود و هر گونه تغییر در ساعت فعالیت کارکنان دستگاه‌های اجرایی اعم از ملی و استانی صرفا با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا تعیین و ابلاغ خواهد شد.

این مقام مسئول بیان کرد: بر اساس این بخشنامه کارمندان باید همچنان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و کار مراجعه کنندگان را در کمترین زمان ممکن و با رعایت اصول بهداشتی انجام دهند.

رفیع‌زاده با بیان اینکه در دستگاه های اجرایی خورد و خوراک تعطیل است گفت:  فعالیت آشپزخانه‌ها و آبدارخانه‌های ادارات دولتی تعطیل است و صرفا امکان صرف آب جوش برای تهیه چای با لوازم شخصی توسط کارکنان فراهم است. همچنین امکان  پذیرایی در جلسات و اتاق‌ها وجود ندارد.

او افزود: صرف صبحانه و ناهار به صورت گروهی و فردی در سالن غذاخوری، سایر محل‌های عمومی ادارات و اتاق کار کارکنان ممنوع است و لازم است مسئولان ادارات از تهیه و توزیع غذا (جز در مورد کارکنان نوبت کاری و کشیک که در چارچوب مقررات مربوط انجام خواهد شد) خودداری و جلوگیری کنند.

رفیع‌زاده در خصوص شرط برقراری دورکاری در ادارات گفت: دستگاه های اجرایی در صورتی می توانند کارمندان خود را به دورکاری بفرستند که زیرساخت های لازم برای این کار را داشته باشند.

او درباره کاهش حضور افراد در ادارات و اماکن سرپوشیده تصریح کرد: توصیه می‌کنیم افراد حتی الامکان از روش‌های غیرحضوری الکترونیک و نیمه الکترونیک برای دریافت خدمت موردنظرشان اقدام کنند.

معاون سازمان اداری و استخدامی کشور افزود: در صورتی که به این نوع خدمات دسترسی نداشتند دستگاه های اجرایی می توانند از طریق پست یا استفاده از ظرفیت پیشخوان خدمات خود را ارائه دهند تا نیازی به مراجعه حضوری افراد نباشد.

او ادامه داد: اگر با این روش هم امکان ارائه خدمت نبود در دولت یک میز خدمت طراحی شده که فرد به جای مراجعه به دستگاه های اجرایی متعدد صفر تا صد نیاز خود را فقط از میز خدمت تامین کند و با این روش از مراجعات غیرضروری جلوگیری خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.