معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی گفت: اعتبارات استان نسبت به سال گذشته ۱۴درصد کاهش یافته، از این رو اعتبارات هزینه‌ای استان در سال جاری ۲۲ میلیارد تومان کمتر شده است.

کاهش  ۱۴ درصدی اعتبارات خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، در نشستی که با کارشناسان، کارمندان و مدیران معاونت توسعه مدیریت و منابع در سالن شهید باهنر استانداری برگزار شد، کوکب موسوی از کارمندان به عنوان مهم‌ترین سرمایه یعنی سرمایه انسانی یاد کرد و گفت: همکاران باید در آرامش و طیب خاطر کار کنند و ما نسبت به این موضوع دغدغه داریم.
وی به فراگیر بودن مشکل اعتبارات در تمام استان‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به وضعیت بد درآمدهای نفتی و هزینه های کرونا، به بودجه جاری کشور فشار مضاعفی وارد شده است.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان رضوی کاهش ۲۲ میلیارد تومانی اعتبار در مجموع اعتبارات هزینه‌ای استانی را یادآور شد و گفت: برخی دستگاه‌ها قدرت پرداخت حقوق بیش از ۹ ماه هم ندارند.
موسوی با تاکید بر کاهش تقریبی ۱۴ درصدی اعتبارات نسبت به سال گذشته یادآور شد: اعتبار هزینه‌ای استانداری بالغ بر ۱۰۷ میلیارد تومان است که از این میزان ۹۴ میلیارد تومان صرفاً برای حقوق و ۱۳ میلیارد تومان برای اضافه کار، رفاهیات، قبوض انرژی و قراردادها هزینه خواهد شد.
وی در خصوص پرداخت اضافه کار نیز تصریح کرد: اضافه کار قبلاً به عنوان تأمین حقوق کارکنان به حساب می‌آمد و  با توجه به افزایش حقوق‌ها در اسفند ماه گذشته و همسان سازی حقوق قراردادی، سایر پرداختی‌ها نظیر اضافه کار باید بر اساس قانون باشد.
کوکب موسوی به تایید سیاست‌های جدید در شورای معاونین استانداری به علت محدویت‌های فوق و تلاش برای افزایش اعتبارات اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته پرداخت‌ اضافه کار حدود ۴ تا ۵ برابر میزان حضور بوده است.

منبع: استانداری خراسان رضوی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.