در آستانه سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، شبکه های سیما با ویژه برنامه هایی به سوگ می نشیند.

ویژه‌برنامه‌های تلویزیون به مناسبت شهادت امام جعفرصادق(ع)

به گزارش قدس آنلاین، ارتباط زنده با اماکن مقدس، مدیحه سرایی، پخش مستند و ... از جمله برنامه های تدارک دیده شده برای شب و روز شهادت امام جعفر صادق (ع) است.

 *** «غربت صادق» در قاب یک

ویژه برنامه گفت وگو محور «غربت صادق» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق علیه السلام روز چهارشنبه  ساعت ۱۲:۰۵ و ۱۹:۵۰ دقیقه به صورت زنده و در دو بخش ۴۵ دقیقه ای پخش می شود. کارشناسان مذهبی همچون حمید رضا مقدم فر، علیرضا سعیدیان به این برنامه دعوت شده اند و درباره سیره امام صادق علیه السلام صحبت می کنند.

اجرای این برنامه را که با تهیه کنندگی میثم آقابیگی در گروه معارف شبکه یک سیما تهیه شده است، علیرضا قوامی برعهده دارد.

پخش سخنرانی حجت الاسلام رفیعی درباره خدمات امام جعفرصادق علیه السلام و نقش ایشان در پیشبرد اسلام از دیگر برنامه های روز چهارشنبه است که ساعت ۸:۱۵ دقیقه پخش می شود.

 

*** پخش برنامه «کوی محبت»  به مناسبت شهادت امام جعفرصادق (ع) از شبکه دو

برنامه «کوی محبت» در روز و شب شهادت امام جعفر صادق (ع) از شهر مقدس قم روانه آنتن می رود. این برنامه سه‌شنبه و چهارشنبه ۲۷ و ۲۸ خرداد به ترتیب با حضور حجت الاسلام رفیعی و فرحزاد از بقعه متبرکه امامزاده علی بن جعفر از فرزندان امام صادق (ع) پخش می شود.

بیان نکاتی در خصوص زندگی و شهادت امام ششم و فضایل و سیره رفتاری ایشان از جمله بخش های این برنامه است. همچنین وله های عزاداری و مرثیه‌سرایی ویژه شب شهادت با نوای حاج حسن شالبافان و حاج حسن حیدرزاده برای این برنامه در نظر گرفته شده است.

گفتنی است برنامه «کوی محبت» با هدف آشنایی بیشتر با سیره و روش اهل بیت(ع) و با بهره گیری از حضور کارشناسان مذهبی از بقاع متبرکه، امامزاده ها و اماکن زیارتی مهمان مخاطبان خود می شود.

برنامه «کوی محبت» به تهیه‌کنندگی و اجرای سید مصطفی موسوی سه شنبه ساعت ۲۳:۳۰ و چهارشنبه ساعت ۱۲ به روی آنتن شبکه دو می رود.

 

*** شبکه سه در روز شهادت امام جعفر صادق «سیاه پوش» می شود

ویژه برنامه «سیاهپوش» به تهیه کنندگی جواد بیک محمدی کاری از گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه سیماست که سه شنبه شب ۲۷ خرداد از ساعت ۲۲:۲۰ روانه آنتن شبکه سه سیما می شود.

این برنامه میزبان  دکتر محمد حسین رجبی دوانی است که  به سیره علمی و اخلاقی  امام جعفر صادق (ع) می پردازد. گفتگو با شاعر اهل بیت، محمد مهدی خانمحمدی و قرائت اشعار در خصوص رئیس مذهب تشیّع، آیتم گزارشی از یکی از مدارس علمیه تهران که در عرصه علمی ـ جهادی فعال بودند و تواشیح از بخش های دیگر این ویژه برنامه می باشد. مجریان این برنامه رسالت بوذری و کامران امیدی است.

«لحظه ها را دریاب» به تهیه کنندگی امینی موحد، به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در قالب برنامه های «جرعه های معرفت» و «پای منبر» روی انتن شبکه سه قرار می گیرد. 

در برنامه «جرعه های معرفت» احادیث کمتر شنیده شده از امام جعفر صادق (ع) با موضوع مرد تشکیلات در قالب موشن گرافیک پخش می شود. همچنین قطعه های کوتاه از منبرهای مناسبتی با موضوع سالگرد شهادت امام صادق(ع) در برنامه «پای منبر» پخش می شود.

برنامه «ادب حضور» به تهیه کنندگی حسن محمدیان مفرد و با توجه به ویروس کرونا، خدمات دو هیئت "روضه الزهرا" دزفول و " فاطمیون" ماهشهر را به تصویر می کشد.

مرثیه سرایی حاج مهدی رسولی و حنیف طاهری از  مداحان اهل بیت به مناسبت شهادت امام صادق (ع) در «موکب ثارالله» پخش می شود.

«نوای افلاک» به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) مداحی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت، مجید بنی فاطمه، ابوذر بیوکافی و محمد حسین پویانفر را پخش می کند. این برنامه توسط توحید عرب تهیه شده است.

*** سخنرانی دکتر قمشه ای در شبکه چهار

در شهادت امام ششم شیعیان، سخنرانی دکتر قمشه ای با موضوع اخلاق اسلامی و همچنین «میراث کبیر» با موضوع دکتر شریعتی در دو قسمت از ساعت ۱۹ روز چهارشنبه ۲۸ خرداد روی آنتن شبکه چهار می رود.

*** شبکه پنج از «عشق یعنی» می گوید

مستند «عشق یعنی» به معرفی زندگی و فعالیت های حجت الاسلام حسن مرادی مدیر حوزه علمیه و طلبه جهادی می پردازد. حجت الاسلام مرادی که از طلبه های جهادی می باشد بیش از ۱۵ سال در مناطق محروم کشور اقدام به برپایی اردوهای جهادی نموده است. حجت الاسلام مرادی همچنین با توجه به مدیریت یکی از حوزه های علمیه ی تهران به تربیت طلاب جهادی مشغول است.

مستند «عشق یعنی» کاری از گروه معارف شبکه پنج سه شنبه ۲۵ خردادماه در شب شهادت، ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن می رود.

در روز شهادت شهادت امام جعفر صادق (ع)؛ سخنرانی مذهبی حجت الاسلام فرحزاد و مداحی حاج محمود کریمی و محمدرضا طاهری پخش می شود.

میان برنامه «ضریح خاکی» که ترکیبی از نریشن، فرازی از زیارت نامه و حدیث است، نیز از دیگر برنامه های این شبکه است که روی آنتن می رود.

همچنین برنامه «تانیایش» نیز در روز سه شنبه معطوف به این مناسبت خواهد بود.

 

*** «خورشید صادق» در قاب شبکه قرآن

در شب شهادت امام جعفر صادق (ع)؛ ویژه برنامه شب شهادت ایشان از آستان مقدس امام زاده عبدالله علیه السلام شهرری در ساعت ۲۱ به صورت زنده پخش می شود. همچنین پخش زنده دعای توسل از مسجد مقدس جمکران در ساعت ۲۳:۱۵ نیز از دیگر برنامه های این شبکه در شب شهادت است.

در روز چهارشنبه ۲۸ خرداد ماه ویژه برنامه شهادت امام صادق علیه السلام از حرم حضرت معصومه سلام الله علیها ساعت ۱۲ ظهر به صورت زنده روی آنتن می رود.

سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین عالی در ساعت ۱۳:۳۰؛ پخش مراسم حرم مطهر رضوی با سخنرانی آیت الله علم الهدی در ساعت ۱۵:۰۵ و ویژه برنامه شهادت ساعت ۱۸ از این شبکه پخش می شود.

مراسم حرم حضرت عبدالعظیم حسنی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حسینی قمی ساعت ۱۶:۱۵ و مراسم حرم مطهر رضوی با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین رفیعی و مداحی حاج سعید حدادیان ساعت ۱۹ و ویژه برنامه شام شهادت از آستان مقدس امام زاده عبدالله علیه السلام شهرری ساعت ۲۱ به صورت زنده روی آنتن شبکه می رود.

«شهید راه سلامت» در قاب سلامت

شبکه سلامت در روز شهادت امام جعفر صادق (ع) مستندی به نام «شهید راه سلامت» را پخش می کند. این مستند به بیان زندگی نامه شهید دکتر مجید فرهاد می پردازد. همچنین وله های مناسبتی نیز در دستور کار شبکه است.

*** «قاب امید» رنگ شهادت می گیرد

میان برنامه زنده «قاب امید» همزمان با شهادت امام صادق(ع) در فواصل مختلف برنامه به این مناسبت خواهد پرداخت. این ویژه برنامه روز چهارشنبه ۲۸ خرداد ۹۹ با پخش آیتم های متنوع به ابعاد مختلف زندگی این امام همام خواهد پرداخت.

«قاب امید» کاری است از پخش شبکه امید که با اجرای نیما دلاوری، ساناز احسانی، فاطمه امجدیان، محمد میرزازاده و مریم قاسمی روی آنتن شبکه امید می رود.

*** «رواق» جام جم در سالروز شهادت رییس مذهب جعفری

برنامه «رواق» در روز شهادت امام جعفر صادق(ع) دو ویژه برنامه خواهد داشت که ساعت ۲۳ چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ خرداد به وقت اروپای مرکزی پخش خواهد شد. در این برنامه، دکتر مجید معارف استاد تمام دانشگاه تهران در گفتگو با سیدکمال هاشم زاده به تبیین موضوعات سنت سرچشمه های اسلام حقیقی، پیدایش تفسیرهای گوناگون از قرآن بعد از رسول خدا، ورطه های رای و قیاس و اجتهادهای بی مبنا بعد از رسول اکرم (ص)، نقش امام صادق در احیای اسلام به معنای سنت رسول الله (ص) و پیدایش مذاهب گوناگون بعد از پیامبر و نقش امام صادق (ع) در پرورش شاگردان می پردازد.

«جمع ایرانی»، «روز خوش» و «خانه مهر» نیز به مناسبت شهادت متناسبت با این روز روی آنتن می روند.

*** «مجتهد لاری» در قاب مستند

مستند به تهیه کنندگی مجید عزیزی و کارگردانی جواد یقموری سه شنبه ۲۷ خرداد  ساعت ۲۱ از شبکه مستند روی آنتن می رود. این مستند روایت زندگی آیت الله سید عبدالحسین موسوی لاری است. ایشان پس از تحصیل در نجف، به لار می آید و برای مبارزه با ظلم و استبداد در دوران مشروطه، قیامی را رهبری می کند.

ناصر طهماسب این مستند را گویندگی کرده است و از دیگر عوامل آن می توان به جواد یقموری به عنوان نویسنده و فیلمبردار و تدوینگر: امیر خوش قامت و جواد یقموری اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.