مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی گفت: براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار این استان از این پس متولی توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار در روستاها، سازمان تعاون روستایی است.

توزیع کالاهای تنظیم بازار درروستاها برعهده سازمان تعاون روستایی است

به گزارش قدس آنلاین، ایرج ناصری‌مقدم افزود: براساس این تصمیم،  توزیع اقلام طرح تنظیم بازار در شهرها بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت و توزیع این اقلام در روستاها و تنظیم بازار روستایی بر عهده سازمان تعاون روستایی استان است.  

وی ادامه داد: با توجه به اشراف این سازمان به وضعیت موجود در بخش تولید و کشاورزی روستاها و فعالیت بیش از ۶۹۰ شرکت تعاونی روستایی، تنظیم بازار و توزیع اقلام مربوط به آن در حوزه روستایی توسط این سازمان به خوبی و با موفقیت انجام خواهد شد.

مدیر تعاون روستایی خراسان رضوی با اشاره به خدماتی که این سازمان به روستاییان و کشاورزان ارائه می‌دهد گفت: در این راستا سال گذشته ۱۱۲ هزار تن گندم، ۶ هزار تن کلزا، ۴۲ هزار تن گوجه‌ فرنگی، حدود ۶۹ تن زعفران و ۶۹۸ هزار تن سایر محصولات از جمله پسته، کشمش، زیره و جو در سه قالب خرید تضمینی، توافقی و حمایتی از کشاورزان خریداری شد تا از آنان حمایت شود.

وی افزود: سال گذشته ۱۸۹ میلیون لیتر مواد سوختی و ۱۷۸ تن آرد در روستاهای استان توزیع شد و ۱۲۵ هزار تن کود، ۱۳ هزار تن بذر اصلاح شده و ۵۷۰ تن انواع کود و سموم شیمیایی در اختیار کشاورزان استان قرار گرفت.  

ناصری مقدم ادامه داد: توزیع حدود ۴۵ هزار تن کود، ۲ هزار و ۳۰۰ تن کودهای ریزمغذی، پنج هزار و ۸۶۰ تن بذر، هزار و ۸۰۰ تن بذر اصلاح‌ شده و ۹۵ هزار لیتر سم بین کشاورزان و باغداران روستایی از جمله برنامه‌های امسال در این استان است.  

وی گفت: سازمان تعاون روستایی با توجه به جایگاهی که دارد در حوزه تامین، تولید و حمایت از بخش روستایی با پوشش شرکت‌های تعاونی، اتحادیه‌های مختلف و سایر بخش‌ها در جهت حمایت از کشاورزان و فعالان حوزه دام و طیور خدمت‌رسانی می‌کند.

خراسان رضوی با ۶۹۲ شرکت تعاونی روستایی با بیش از ۱۲۸ هزار عضو رتبه نخست کشور را در این زمینه دارد.

منبع:ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.