رئیس سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: با تعاملات به عمل آمده با بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جانباختگان حوزه سلامت که در مسیر مبارزه با کرونا فعال بوده‌اند؛ با تایید سازمان نظام پزشکی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، به عنوان شهید خدمت تشییع و در مزار شهدای شهر به خاک سپرده خواهند شد.

گلزار شهدای مشهد، پذیرای شهدای خدمت در حوزه سلامت است

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علی بیرجندی‌نژاد از برگزاری جلسه مشترک با بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی خبر داد و گفت:  از آنجائی که رهبر معظم انقلاب جانباختگان کادر سلامتِ فعال در حوزه خدمت‌رسانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا را شهید خدمت خواندند؛ بر خود فرض دانستیم که پیگیر وضعیت شهدای فداکار سلامت در مشهد باشیم.
وی افزود: متاسفانه خلاء قانونی در خصوص شهدای خدمت در حوزه سلامت وجود دارد که باعث شده علی‌رغم انتظاری که در سطح جامعه به وجود آمده است؛ خانواده‌های جانباختگان حوزه سلامت در مسیر مبارزه با بیماری کرونا، فعلا تحت پوشش خدمات بنیاد شهید و امور ایثارگران نباشند؛ که با تعاملات به عمل آمده و اهتمام سایر نهادها از جمله وزارت بهداشت و درمان، امیدواریم این خلاء قانونی هر چه زودتر برطرف شود.
وی با اشاره به اینکه اپیدمی کرونا به طرز خطرناکی در حال گسترش است؛ بیان کرد: در شرایط فعلی کادر بهداشت و درمان در هر سطحی عملا با به خطر انداختن جان خود، به ارائه خدمت به مردم می‌پردازند. اگر چه این بزرگواران با علم به خطر جانی وارد میدان شده‌اند اما حمایت مردم، سازمان‌ها و نهادهای متولی، انگیزه و روحیه خدمت در کادر بهداشت و درمان را تقویت خواهد کرد.
بیرجندی نژاد افزود: کادر پزشکی، پرستاری، بهداشتی و خدماتی که در میدان مبارزه با کرونا فعالیت دارند؛ باید دلگرم باشند به اینکه اگر در این راه جان باختند؛ احتیاجات خانواده‌اشان بر زمین نخواهند ماند و نام و یادشان به عنوان شهید خدمت در جامعه گرامی داشته و ارج نهاده خواهد شد و این حداقلی است که انتظار می‌رود برای این فداکاران و ایثارگران در نظر گرفته شود.

انتها ی خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.