وزیر امور خارجه فرانسه در سخنانی گفت که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری تنها عزم این کشور برای برسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی را در زمانی مناسب افزایش خواهد داد.

فرانسه: در زمان مناسب دولت مستقل فلسطینی را به رسمیت می‌شناسیم

به گزارش قدس آنلاین، «ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه اعلام کرد که تصمیم رژیم صهیونیستی برای اشغال بخش‌هایی از کرانه باختری، عزم این کشور برای برسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در زمانی مناسب را افزایش خواهد داد.

وزیر امور خارجه فرانسه اضافه کرد: «ما در اتحادیه اروپا خود را برای واکنش به این تصمیم اسرائیل آماده می‌کنیم چون این اقدام خطرناک نمی‌تواند بدون واکنش باقی بماند.»

لودریان افزود: «این اقدام، بر روابط میان اتحادیه اروپا و کابینه اسرائیل تاثیرگذار خواهد بود و واکنش محکم به این اقدام، برسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی بوده و پاریس نیز درصدد این اقدام است اما در زمان مناسب آن را انجام خواهد داد.»

«محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بارها از فرانسه درخواست کرده تا دولت مستقل فلسطینی را برسمیت بشناسد تا این اقدام، دیگر کشورهای اروپایی را برای اتخاذ اقدامی مشابه تشویق کند اما هر بار فرانسه اعلام کرد که هیچ مانعی برای اتخاذ این اقدام وجود ندارد و تنها در زمانی مناسب این کار را انجام خواهد داد.

رژیم صهیونیستی بعد از شناسایی قدس به عنوان پایتخت این رژیم توسط آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به قدس، با حمایت‌های دولت ترامپ قصد دارد ۳۰ درصد از کرانه باختری فلسطین را به قلمرو خود ملحق و آن را رسماً اشغال کند.

مقامات و گروه‌های فلسطینی این اقدام را بخشی از طرح ضد فلسطینی آمریکا موسوم به معامله قرن می‌دانند و به همین دلیل خواستار قطع همکاری با آمریکا و اسرائیل هستند. تشکیلات خودگردان این هفته اعلام کرد که همکاری امنیتی و اطلاعاتی با تل‌آویو و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.