یک فعال سیاسی گفت: عمر شورایعالی با توجه به شرایط و علت تشکیل شدنش به پایان رسیده‌ است.

عمر شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به پایان رسید

قدس آنلاین: غلامرضا انصاری،‌ در ارتباط با آینده شورایعالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان، اظهار کرد: عمر شورایعالی با توجه به شرایط و علت تشکیل شدنش در انتخابات‌های ۹۲ ، ۶۴ و ۹۸ به پایان رسیده‌است. امروز با توجه به شرایط جدید و استراتژی انتخاباتی اصلاح‌طلبان که قصد حضور با کاندیدای حداکثری در انتخابات را دارند، طبیعی است به راه حل‌های جدیدی نیاز داریم. با توجه به نظر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب وزارت کشور درباره حضور احزاب در یک جبهه و نه بیش‌تر، نوع چینش احزاب اصلاح طلب در یک جبهه واحد باید با نظر و همفکری تمام گروه‌ها، احزاب و افراد سیاسی این جناح باشد.

وی یادآر شد : برای حضوردر انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ نیاز به همفکری و همراهی مجدد تمام احزب اصلاح‌طلب هستیم.

این فعال سیاسی در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تشکیل یک جبهه جدید در جریان اصلاحات و یا ایجاد پارلمان اصلاحات وجود دارد، گفت: پارلمان اصلاحات یعنی نمایندگان تمام اصلاح‌طلبان  کشور در آن جلسه حضور داشته باشند. با توجه به اینکه در یک جبهه سیاسی امکان تامین حقوق مالی برای اعضاء وجود ندارد، خود به خود بعد از چند جلسه حضور نمایندگان استانی منتفی می‌شود و ترکیب هیئت رئیسه باقی می‌ماند، که به لحاظ شکلی شبیه  شورایعالی می‌شود.

این فعال سیاسی  افزود: در سا ل ۷۴ و ۷۵ تمام اصلاح اطلبان شناسانامه دار جلسه‌ای همانند پارلمان اصلاحات را تشکیل دادند. دو جلسه نیز در دفتر آقای کروبی  برگزار شد. در آن جلسه یک شورای سی‌نفره به نمایندگی از طرف جمعیت اصلاح‌طلبان انتخاب شد تا مقدمات کار سیاسی یک جبهه را مهیا کنند. به دلیل عدم ارتباط ارگانی و دلایل متعدد دیگر عمر این پارلمان به شش‌ ماه نکشید. مجمع نیروهای خط امام ادامه همان شورا است. از آن سی نفر منتخب فقط سید هادی خامنه‌ای باقی ماند.
انصاری یادآور شد: براساس تجربه گذشته می گویم پارلمان اصلاحات شعار قشنگی است؟، اما تحققش عملا ممکن نیست.

وی افزود: در این که شورایعالی هم نقص‌هایی وجود داشت و در آن شکی نیست؛ اما در اینکه پارلمان اصلاحات به عنوان بحثی ۲۰ ساله امکان تحقق ندارد، هم شکی نسیت.هم اصلاح‌طلبان و هم اصولگرایان با ایده جمنا در این امر شکست خوردند.

این عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت در پایان گفت:  به زودی اصلاح‌طلبان برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ به جمع بندی خواهند رسید. در صورتی که امکان حضور کاندیدای صد در صد اصلاح‌طلب در  انتخابات آزاد وجود داشته باشد در انتخابات حضور پرنگی خواهند داشت.

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.