۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
کد خبر: 711471

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: شیوه‌نامه‌ای مبنی بر افزایش قیمت ماسک ابلاغ نشده و هرگونه افزایش قیمت این کالا ممنوع است.

افزایش قیمت ماسک ممنوع است
به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد ساعدی سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ماسک قیمت مصوب ندارد و ملاک نظارت بر قیمت آن، فاکتور خرید، درصد سود مجاز فروشنده، کیفیت جنس و تطبیق آن با انواع مشابه و قیمت آن در بازار است و بالاتر از قیمت حاصله، مصداق گران فروشی می‌گردد.
او افزود: دستگاه‌های متولی حوزه ماسک از جمله دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت، معدن و تجارت، در صدد هستند برای جلوگیری از گران فروشی، قیمت مصوب یا پایه را برای انواع ماسک در بازار تعیین کنند تا ملاک نظارت بر آن قرار گیرد.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ظرفیت تولید سه واحد صنعتی استان در حوزه ماسک، ۸۰ تا ۱۰۰ هزار عدد در روز است و این رقم غیر از واحدهای کارگاهی کوچکی است که ماسک پارچه‌ای تولید می‌کنند.

ساعدی بیان کرد: در صورت شکایت مردمی مبنی بر گران فروشی ماسک در بازار، برخورد بازرسان با گرانفروش ارشادی است و در صورت تکرار تخلف با وی برخورد قانونی می‌شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.