خراسان شمالی- فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: در سه ماهه نخست امسال هشت مورد حریق در شیروان رخ داد که حدود ۲۰ هکتار از مراتع این شهرستان در آتش سوخت.

۲۰ هکتار از مراتع شیروان در آتش سوخت

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی، سرهنگ موسی الرضا حیاتی گفت: خسارت حریق در مجموع کل ۲۲۷ میلیون ریال بوده که علل آن غیر عمدی و مربوط به خاموش نکردن آتش روشن شده توسط دامداران محلی بوده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد حریق ها خارج از وقت اداری، شب یا سحرگاه بوده است گفت: ۹۰ درصد حریق های امسال واقع در بخش مرکزی این شهرستان رخ داده است که بیشترین حریق با ۷ هکتار در روستای رضاآباد این بخش بوده است.

حیاتی با بیان اینکه امسال هر پنج روز شاهد یک حریق در این شهرستان بوده ایم افزود: در اطفای حریق ۷۵ نفر از نیروهای مردمی، منابع طبیعی و برخی پرسنل ادارات شرکت داشتند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری شیروان با اشاره به افزایش حریق های امسال در این شهرستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: سال قبل در همین مدت، یک مورد حریق به مساحت ۳ هزار و ۷۵۰ مترمربع در روستای امیرانلوی بخش مرکزی این شهرستان رخ داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.