معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی گفت: با توجه به شرایط کرونایی و نبود امکانات مناسب در زائرسراها و مهمانسراهای دولتی، پذیرش زائر در این مکان‌ها ممنوع است.

ممنوعیت پذیرش در زائرسراها و مهمانسراهای دولتی خراسان رضوی / زائر خارجی نداریم

به گزارش قدس آنلاین، محمدصادق براتی با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلات و اعتبارات برای واحدهای آسیب‌دیده در حوزه گردشگری گفت: در ابتدا دستورالعمل اولیه اعلام شده تسهیلات سخت‌گیرانه بود، اما با برطرف شدن این مشکلات، تسهیلاتی از سوی سامانه کارا برای حوزه گردشگری و بنگاه‌های آسیب‌دیده در این راستا اعلام شده، از همین‌رو متقاضیان تا آخر تیرماه برای ثبت نام فرصت خواهند داشت.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی با بیان اینکه تسهیلات در نظر گرفته شده برای بنگاه‌های آسیب‌دیده در مردادماه پرداخت خواهد شد، گفت: به ازای هر کارمند برای بنگاه‌هایی که توسط دستگاه‌های حاکمیتی تأسیس شده باشند، مبلغ ۱۶ میلیون تومان و بنگاه‌هایی که خود تأسیس باشند، ۱۲ میلیون تومان تعلق خواهد گرفت.

وی افزود: تاکنون حدود ۲۶۳ فقره در حوزه گردشگری برای ۴۸۰۰ نفر اشتغال پرونده ثبت‌نام شده که این تسهیلات درخواستی مبلغی حدود ۷۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

براتی با اشاره به اینکه با توجه به شرایط کرونایی و نبود امکانات مناسب در اماکن اقامتی دولتی، پذیرش زائر و مسافر در زائرسراها و مهمانسراهای دولتی ممنوع است، اظهار کرد: در خصوص این موضوع در گذشته مصوبه‌ای به تصویب رسیده بود، این موضوع هفته گذشته بار دیگر با در نظر گرفتن وضعیت قرمز مشهد در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان مجدداً به تصویب رسید.

وی بیان کرد: ما فقط در زائرسراها و مهمان‌سراهای دولتی حق پذیرش مهمان نداریم، به طور مثال زائرسرای جهاد کشاورزی حق پذیرش مهمان را ندارد، ولی هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، زائرسراها و خانه‌مسافرهای دارای مجوز پذیرای زائران هستند.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران استانداری خراسان رضوی بیان کرد: در این بخش، هتل‌های استان تا ۱۱۸ هزار تخت ظرفیت دارد که تاکنون حدود شش هزار تخت مورد استفاده زائران قرار می‌گیرد که امیدواریم با از بین رفتن این ویروس منحوس تمامی این ظرفیت به کار گرفته شود و در آینده‌ای نزدیک پذیرای زائران و مسافران باشیم.

وی گفت: پروتکل‌های بهداشتی برای میزبانی از زائران خارجی آماده شده است، اما هنوز زائر خارجی وجود ندارد.

منبع: مهر

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.