زنجان-رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های استان زنجان گفت:طی پنج ماه گذشته و از ابتدای شیوع کرونا تا به امروز تعداد سه هزار ۲۰۰ مورد مأموریت انجام شده که دو هزار ۵۰۰ مورد توسط آمبولانس‌های اختصاصی به بیمارستان اعزام شده است.

تماس با مرکز فوریتهای پزشکی زنجان ۵ برابر افزایش یافت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:اصغر جعفری روحی رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های استان زنجان در نشست خبری روزسه شنبه گفت: سه دستگاه آمبولانس مجهز به سیستم‌های اکسیژن‌رسانی و اقدامات اولیه پیش بیمارستانی برای انتقال بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در شهر زنجان اختصاص یافت.

جعفری افزود:در هر شهرستان نیز  یک آمبولانس به بیماران کرونایی اختصاص یافت که این اقدام باعث شد تا  آمبولانس‌هایی که بیماران قلبی، تصادفی و سایر بیماران را منتقل می‌کردند، کمتر آلوده شوند .

  جعفری هم چنین از افزایش پنج برابری تماس شهروندان طی پنج ماه گذشته خبرداد و افزود:  طبق پروتکل وزارت بهداشت و برای جلوگیری از انتشار عفونت، تمامی بیمارانی که مبتلا به سندروم‌های تب‌دار تنفسی هستند باید توسط اورژانس ۱۱۵ به مراکز بیمارستانی منتقل شوند و آمبولانس‌های دیگر درگیر انتقال این بیماران نشوند چراکه سطوح آمبولانس‌ها از آلوده‌ترین قسمت‌ها است.

این مسئول در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص شائبه هایی در خصوص جابجایی بیماران کرونایی به وسیله اتوبوس یا وسایط  نقلیه دیگر گفت:در روزهایی که دچار بحران شدید و کمبود تخت در بیمارستانها بودیم برای اینکه بیماران از خدمات بیمارستان بی بهره نمانند با هماهنگی ستاد هدایت درمان و مدیربت درست از بقیق بیمارستانها پذیرش گرفته شد و برای جابجایی  سریع بیماران از اتوبوس آمبولانس استفاده کردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.