زنجان- رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: به منظور جبران کمبود تخت به همت خیرین بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی ولیعصر مهرماه سال جاری به بهره برداری می رسد.

بهره‌برداری از بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی  ولیعصر تا پایان مهرمحقق می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین: پرویز قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان و دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در نشست خبری روز چهارشنبه  که به صورت ویدئو کنفرانس بر گزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار قدس در خصوص تدابیر دانشگاه برای پیک دوم یا سوم کرونا در فصل پاییز و زمستان  گفت: دانشگاه علوم پزشکی بعد از شیوع کرونا ۱۸۰ تخت به  ظرفیت‌های موجود دانشگاه اضافه کرد تا تخت های بیشتری به این منظور  اختصاص داده باشد.

 قزلباش با اشاره به اینکه دانشگاه با دست خالی و با کمک خیرین ۶۰ تخت ICU به ظرفیت تخت‌های استان اضافه کرد افزود:اگر این  ظرفیت هااضافه نمی‌شد شاهد افزایش مرگ و میر  چند برابری همشهریان نبودیم.

 وی با بیان اینکه تاکنون ۳۵۰ نفر ازکادر درمانی دانشگاه به  ویروس آلوده شده اند گفت: طی دو تا سه هفته گذشته بیشترین میزان ابتلای کادر درمان  را شاهد بودیم.

 وی تاکید کرد: بخش زیادی از کادر درمانی در کوتاه مدت به کار بر نمی گردند و در صورتی که دوباره به کار مشغول شوند نمی  توانند در بخش کرونا فعالیت کنند.

 قزلباش  از بهره‌برداری بیمارستان ۱۴۴ تختخوابی خیرساز ولیعصر تا  مهر ماه سال جاری خبر داد و گفت: این بیمارستان به همت خیرین و با کمک دولت به بهره برداری  خواهد رسید.

 دبیر ستاد پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در پاسخ به سوال دیگر خبرنگاران در خصوص خدمات‌دهی تنها بیمارستان خصوصی زنجان به بیماران کرونایی ادامه داد:بیمارستانی که با کمک تسهیلات دولتی ایجاد شده باید در همه شرایط به مردم سرویس دهد و  بیمارستان بهمن زنجان نیز با وجود امکان انحلال شرکت خصوصی باید تا آخر بیمارستان باقی بماند و  به مردم خدمات ارائه دهد.

 این مسئول تاکید کرد:باشرایط موجود برگزاری مراسم محرم مانند سال های گذشته به صلاح مردم نیست و نهادهای فرهنگی باید  در این خصوص پیشنهادهای لازم که قابلیت اجرایی را داشته باشد ارائه دهند

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.