براساس اعلام وزارت راه و شهرسازی، شرایط استفاده از تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعلام شد.

ثبت نام وام ودیعه با استفاده از پیامک/ جزئیات شرایط استفاده از تسهیلات کمک ودیعه مسکن

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا و برای کنترل بازار اجاره مسکن در کشور، با تاکید رئیس جمهور و اعلام محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، شرایط استفاده از تسهیلات کمک ودیعه مسکن اعلام شد.

بر این اساس سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در مناطق شهری طبق اعلام انجام گرفته در تهران ۵۰۰ میلیون ریال و در سایر کلانشهرها ۳۰۰ میلیون ریال خواهد بود که شامل شهرهای بالای یک میلیون نفر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، قم، اهواز و کرمانشاه است. برهمین اساس تسهیلات کمک ودیعه مسکن در سایر شهرها طبق مصوبه انجام گرفته ۱۵۰ میلیون ریال در نظر گرفته شده است.

تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب دیده کرونا بوده و با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یکساله به مستاجرین واجد شرایط پرداخت می شود. طبق اعلام انجام گرفته در دروه قرارداد صرفا سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

*ثبت نام پیامکی متقاضیان

متقاضیان دریافت این تسهیلات ابتدا از طریق ارسال پیامک به سرشماره ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ ثبت نام اولیه کرده و سپس در زمان‌بندی اعلامی باید در سامانه وزارت راه و شهرسازی به آدرس www.tem.mrud.ir ثبت نام کنند.  متقاضیان دریافت این تسهیلات لازم است شرایط مندرج در ماده ۱ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی را داشته باشند که این شرایط عبارتند از داشتن فرم (ج) سبز، نداشتن سابقه مالکیت از سال ۱۳۸۴ به بعد، متاهل یا سرپرست خانوار بودن، داشتن سابقه ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا.

همچنین متقاضیان باید دارای اجاره نامه رسمی  یا اجاره نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات و دارای کد رهگیری باشند.

*گروه های مشمول دریافت تسهیلات

گروه های مشمول دریافت تسهیلات موضوع این مصوبه شامل کارگران و حقوق بگیران ثابت،(با اولویت ازدواج های جدید و خانواده های ۵ نفره و بیشتر)، مشمولین تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی( ره )، سازمان بهزیستی کشور و زنان سرپرست خانوار هستند که در این زمینه وثایق لازم برای اخذ وام متعاقبا از طریق سامانه طرح اقدام ملی اعلام می شود.

*فرصت یک هفته ای برای ثبت نام

جهت رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از گسترش بیماری کرونا و رفاه حال متقاضیان دریافت تسهیلات کمک ودیعه مسکن، ثبت‌نام از متقاضیان با استفاده از سامانه پیامکی انجام خواهد شد. بدین منظور متقاضیان واجد شرایط می‌توانند از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه مورخ ۴ مرداد با ارسال کد ملی سرپرست خانوار به شماره پیامکی ۳۰۰۰۷۳۶۴۰ از طریق تلفن همراه شخصی خود، نسبت به ثبت‌نام اولیه دریافت این تسهیلات اقدام کنند.

لازم به ذکر است که مهلت ثبت نام در ساعت ۲۴ روز پنج شنبه مورخ  ۹ مرداد به اتمام خواهد رسید. ضروری است شماره تلفن همراه متقاضی که از طریق آن پیامک ارسال می شود به نام فرد متقاضی باشد و متعاقباَ زمان تکمیل اطلاعات و پرداخت تسهیلات از طریق سامانه طرح اقدام ملی مسکن به آدرس www. Tem.mrud.ir  اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
    0 0
    اینم مثل سهام عدالت تونه که ۳۰۰ تومن داشتم ثبت نام کردم فروختم دستم خالی شد پولم نریختید
    • asad ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
      0 0
      الان ۵ ماه از سال ۹۹ گذشته دولت و مجلس برای کنترل اجاره بها و گرانی مسکن اجاره ای و کنترل قیمت نجومی هیچ کار عملی انجام نداده و صاحبخانه های بی انصافی که شرکت و کارخانه اشون و مغازه هاشون ورشکست شده و الان درآمدی جز اجاره خانه هایی که در سالهای قبل خریدن و احتکار کردن ندارن اما چون پول احتیاج دارن اجاره خانه رو تقریبا ۵ برابر پارسال کردن دولت میگه کنترل میکنیم ، کو ؟؟چرا ما مردم عادی مستاجر برخورد و کنترلی مشاهده نمیکنیم به خدا اگر دولت و متولی امر مسکن وجود نداشت وضعیت مردم بهتر از این بود قرار نبود با ۱۵ درصد رشد حقوق کارگر بینوا و دریافت مزد به ریال مجبور باشیم اجاره ۵ برابری به دلار پرداخت کنیم این کشور با این همه منابع و زمین و معدن و ثروت و امکانات خداد ادی عرضه مدیریت ندارند کی دیگه ؟ همش حرف ۵ ماه از سال ۹۹ گذشت چرا کاری نمیکنید ؟ بهتره مقوله مسکن رو بدید به کشورهایی که تجربه موفقی در زمینه مسکن داشته اند چون این وزیر و این مدیران قبلی و در حال حاضر فقط به فکر خودشون و مقام منسب و چند برابر کردن اموال خودشون هستند، دقدقه ای نداشتن و ندارند ، مردم اواره و بیخانه و مسکن رو درک نمیکنندالبته که کسی که نه پدرش و نه خودش اجاره نشین نبوده نمیتونه مشکلات معیشتی مردم و اجاره نشین ها رو درک کنه لان که همش حرف زدن عملی و حرکتی که به نفع اجاره نشین و مستاجر باشه ما که ندیدیم حرف بسه عمل کنید دیگه حرف بسه عمل کنید فقط عمل ، دلیل گرانی مسکن و ملک و اجاره مسکن خود دولت هست میبینید که اصلا عزم جدی برای رفع مشکلات مردم نداره ، متاسفانه بانک ها سرمایه های خودشون رو دادن ملک و مغازه و زمین و ..... خریدن حالا با بالا بردن قیمت ها میخوان جلوی ورشکستگی خودشون رو بگیرند مثلا تو این بازار سود کنند سرمایه شون کم و بی ارزش نشه و کسری بودجه دولت رو جبران کنند خود دولت مقصر گرانی مسکن و زمین و ملک و خودرو و ارز و غیره هست چون شدیدا کسری بودجه داره و تاوان سوءمدیریت وندانم کاری های وزیران و مدیران دولتی رو باید مردم بینوا بدن همش حرف مفت باید اینکار بشه ، باید این کار رو انجام داد، و باید .... عمل هیچی هیچ کاری در رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم نه انجام شده و نه میشه چون خود دولت و وزرا و مدیران ذینفع هستند خودشون صاحب چندین ملک و خانه و ویلا و زمین و غیره هستند
  • امیر ویسی ۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    من کد ملی خودم به اون شماره پیامک کرده ام بعد از اینکه اعلام کردین چرا هنوز جوابشو نیامده الان میریم واسه ثبت نام میگه هنوز ثبت نشد چرا واقعا ...
  • ۲۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۳
    0 0
    ثبت نام کردالبته نه با این شماره ولی جواب پیامک نیامده
  • مسعود ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۱
    0 0
    سلام الان من مستاجر هستم و شماره ملی رو پیامک کردم خبری نشد باید کجا مراجعه کنم بابت دریافت وام اجاره خانه
  • ۰۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۴
    0 0
    سلام حقوق ثابت نداریم چ کارکنیم مابدبخت؟؟؟؟؟؟؟؟
  • جلال محققی ۰۶:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۹
    0 0
    من برای وام ودیعه ثبت نام کردم پیامک آمد ولی حواسم نبودپاک شده چکارکنم