به همت مهندسین دانشکده فنی و کشاورزی نیشابور، بزرگترین دستگاه خراطی پیشرفته ی خاورمیانه در نیشابور ساخته شد.

ساخت بزرگترین دستگاه خراطی پیشرفته ی خاورمیانه در نیشابور

به گزارش قدس آنلاین، محسن لطفی رییس دانشکده فنی و کشاورزی نیشابور گفت: این طرح که جزء طرح های مصوب معاون پژوهشی دانشگاه می باشد، نمونه اولیه آن در سال ۹۶ از محل اعتبارات طرح های پژوهشی با حمایت دانشگاه فنی و حرفه ای توسط مهندس سلامت برای دانشکده ساخته شد.
او افزود: با تولید این دستگاه و ساخت انواع لوازم چوبی و تزئینی درآمد قابل توجهی برای دانشکده در برداشت که پس از باز طراحی و فروش این دستگاه به بخش خصوصی (شهرهای تهران – شیراز – تبریز – سمنان – کرج) اکنون پس از سه ماه مطالعه و پژوهش دستگاهی با قابلیت ابعاد ماشینکاری با قطر کارگیر ۱ متر و ۲۵ سانتی متر و در طول ۳ متر طراحی و ساخته شده است که نمونه مشابه آن در خاورمیانه وجود ندارد.
رییس دانشکده فنی و کشاورزی نیشابور ادامه داد: از قابلیت‌های دیگر دستگاه می‌توان به قطر کارگیر بزرگ دستگاه امتر و ۲۵ سانت در طول ۳ متر، امکان سوراخ کاری دقیق، قابلیت داخل تراشی، تابلو فرمان متحرک و دارای صفحه نمایشگر دور دیجیتال، بسیار کم صدا و در عین حال بسیار پرقدرت،   ایمنی بالا و قابلیت تنظیم دور از ۱ تا ۳۰۰۰ دور در دقیقه توسط اینورتر اشاره کرد.

لطفی میزان اعتبار صرف شده برای ساخت این دستگاه را ۶۰۰ میلیون ریال دانست و بیان کرد: در صورت حمایت از این طرح، می‌توانیم این دستگاه را به تولید انبوه رسانده و به خارج از کشور نیز صادر کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.