شیوع کرونا میزان اهدای خون در استان خراسان رضوی را از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد کاهش داده است.

کرونا اهدای خون را در خراسان رضوی کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی  گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۳۹ هزار و ۵۰۰ واحد خون توسط داوطلبان در خراسان رضوی اهدا شده است.

دکتر مجید عبداللهی افزود: در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی در استان خراسان رضوی با توجه به شیوع کرونا و گرمی هوا در مرحله هشدار قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون نیاز فوری به همه گروههای خونی در استان داریم و با اوج گیری مرحله دوم شیوع کرونا، نیاز به فراورده های  خونی در استان افزایش یافته است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: آمار اهدای خون و تعداد مراجعان در استان در وضعیت هشدار قرار دارد و نیاز فوری به همه گروه‌های خونی داریم.

وی افزود: استان خراسان رضوی به ویژه شهر مقدس مشهد به علت حضور زائران و مسافران، تعداد بسیار تصادفات، جراحی های قلب و عروق، بیماران هموفیلی و تالاسمی جزو استان‌های اول کشور از نظر مصرف فرآورده‌های خونی به شمار می‌رود.

عبداللهی از مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت امام رضا (ع) خواست با حضور در پایگاه‌های اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وی با بیان اینکه ۵۷ درصد از داوطلبان اهدای خون در خراسان رضوی "اهدا کنندگان مستمر" هستند ادامه داد: اهدا کنندگان مستمر اهداکنندگانی هستند که سه تا چهار بار در سال خون خود را  اهدا می‌کنند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.