صبح روز گذشته بود که یک خبر عجیب و غریب فضای مجازی را تکان داد. رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک توییت جنجالی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولی‌عهد ابوظبی بر سر عادی‌سازی کامل روابط توافق کردند و از این پس امارات و رژیم صهیونیستی روابط رسمی خود را طی قرارادادی آغاز خواهند کرد.

حماقت قرن!

محمد تربت‌زاده

صبح روز گذشته بود که یک خبر عجیب و غریب فضای مجازی را تکان داد. رئیس‌جمهور آمریکا با انتشار یک توییت جنجالی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و ولی‌عهد ابوظبی بر سر عادی‌سازی کامل روابط توافق کردند و از این پس امارات و رژیم صهیونیستی روابط رسمی خود را طی قرارادادی آغاز خواهند کرد. پس از این، نه فقط کاربران فضای مجازی در کشورمان بلکه کاربران در سرتاسر دنیا به خصوص در جهان عرب، خیلی زود نسبت به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان دادند. به طوری که در مدت زمان کوتاهی هشتگ‌های مرتبط به این ماجرا تبدیل به ترندهای توییتر در نقاط مختلف جهان شد. درحال حاضر در بسیاری از نقاط خاورمیانه، از کشورهای عرب‌زبان بگیر تا کشور خودمان، هشتگ‌های مرتبط با توافق میان رژیم صهیونیستی و امارات در صدر هشتگ‌های پراستفاده توییتر قرار دارند. علاوه بر این، بسیاری از چهره‌های شاخص سیاسی و غیرسیاسی در سرتاسر دنیا هم در قبال این ماجرا موضع‌گیری کرده‌اند.

محکوم به نابودی

عربستان و کویت نخستین مناطقی بودند که هشتگ‌های مرتبط به ماجرای توافق میان امارات و رژیم صهیونیستی در آن‌ها ترند شد. کاربران در این مناطق در همان ساعت‌های ابتدایی انتشار خبر، هشتگ «عادی سازی روابط خیانت است»، «امارات» و «اسرائیل» را تبدیل به داغ‌ترین سوژه‌های توییتر کردند. کاربران عرب‌زبان از اینکه یک کشور عربی پس از حدود دو دهه روابطش را به صورت رسمی با رژیم کودک‌کش صهیونیستی عادی‌سازی کرده است، حسابی شاکی‌اند و از دولتمردان امارات می‌خواهند این توافق‌نامه را ملغی کنند.

یکی از کاربران عربستانی نوشته است: «این اتفاق موجب ننگ جهان عرب است. برادران فلسطینی ما هرروز توسط سربازان اسرائیل به خاک و خون کشیده می‌شوند، اما حکام دنیاپرست اماراتی بی‌توجه به خون‌های ریخته‌ شده، روابطشان را با دولت اسرائیل گسترش می‌دهند».

یک کاربر کویتی هم نوشته است: «اسرائیل و پیروانش محکوم به نابودی و شکست هستند».

شکلِ ابوموسی اشعری!

کاربران فضای مجازی در کشور خودمان هم خیلی زود پس از کاربران عربستانی و کویتی، هشتگ‌های مختلفی مانند #خیانت_امارات، #گاوشیرده، #امارات و... را تبدیل به داغ‌ترین سوژه‌های فضای مجازی کردند. در ادامه چند نمونه از توییت‌های منتشر شده توسط کاربران را می‌خوانید:

-       امارات با توافق با اسرائیل مهر ننگی بر پیشانی خودش زد که تا سال‌ها پاک نمی‌شه. ننگی که با بستن چشم‌هاشون روی چندین سال نسل‌کشی و عرب‌کشی اسرائیلی‌ها همراه است. دیگه این شیوخ پول‌پرست نباید از غیرت عربی حرف بزنن.

-       شک نکنید بعد از عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی خیلی زود شاهد غرق شدن امارات خواهیم بود.

-       امارات با حرکت حقیرانه‌اش نه تنها امتیازی بدست نیاورد بلکه به دشمنی رسمی برای محور مقاومت بدل شد.

-       همون‌طوری که جنبش فتح اعلام کرد: عادی‌سازی روابط میان امارات و اسرائیل به معنای دست کشیدن امارات از وظایف دینی، ملی و بشردوستانه خود در قبال مسئله فلسطین است.

-       ابوموسی اشعری اگر کشور بود قطعاً شکل امارات می‌شد!

-       به نظرم بعد از معامله قرن این اقدام امارات را می‌شود به خریت قرن تعبیر کرد.

-       ترامپ در توافق به ایران شکست خورد، در توافق با کره شمالی شکست خورد، در توافق با چین شکست خورد و در نزدیک انتخابات هیچ دستاوردی نداره به همین خاطر مجبوره از سر ناچاری رابطه پنهانی نوچه‌هاش با همدیگه رو آشکار کنه و اسم توافق تاریخی روش بذاره.

غیرت عرب کجاست؟

فعالان فضای مجازی، رسانه‌ای و چهره‌های شاخص هم پس از عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی حسابی از خجالت دولتمردان امارات درآمدند! «میثم مطیعی» در این‌باره به زبان عربی در توییتر نوشته است: «به حساب خودشان می‌خواهند فلسطین را زیر پای انتخابات آمریکا سر ببرند. هیهات! فلسطین نه معامله می‌شود نه منفعتی برای ظالمان خواهد داشت. غیرت عرب کجاست؟».

«فرشاد مهدی‌پور» فعال رسانه‌ای هم در توییتر نوشته است: «امارات و اسرائیل با وساطت آمریکا، روابط پنهانی سیاسی امنیتی و اقتصادی‌شون رو علنی کردن. خیانتی تازه از حکام مرتجع عرب که از فرط دریوزدگی و مقام‌پرستی، حاضراند به هر خفتی دست بزنند».

«عبدالله گنجی» هم دیگر چهره‌ای بود که نسبت به این ماجرا واکنش نشان داد. این فعال رسانه‌ای در توییتر نوشت: «قدرت که نباشی - یا نداشته باشی- قدرت‌های بزرگ نه با شما چانه می‌زنند و نه وقت برای مذاکره می‌گذارند. با انگشت اشاره‌شان طرف را تنظیم می‌کنند. ترامپ با دستور تلفنی به امارات، بن‌زائد را به نتانیاهو وصل کرد و خودش هم اولین نفری بود که برای بهره‌برداری در انتخابات ۲۰۲۰ آن را رسانه‌ای کرد».

«سید محمود رضوی» تهیه‌کننده سینما هم با انتشار بخشی از بیانات امام خمینی(ره) در توییتر نوشت: «امام خمینی: مسلمان‌ها ننشینند که حکومتشان برایشان عمل بکند و اسلام را از دست صهیونیسم نجات بدهند. ملت‌ها خودشان باید قیام کنند در مقابل اسرائیل. ملت‌ها باید خودشان قیام کنند و حکومت‌های خودشان را وادار کنند که در مقابل اسرائیل بایستند و اکتفا نکنند به محکوم کردن».

همکاری با اسرائیل شر مطلق است

به جز این‌ها، بسیاری از چهره‌های شاخص و فعالان مجازی و رسانه‌ای دیگر هم نسبت به عادی‌سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی واکنش نشان داده‌اند که با جست‌وجو کردن هشتگ‌های مرتبط با این رخداد در توییتر، می‌توانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید. در پایان بخشی از تحلیل محمد ایمانی -فعال رسانه‌ای- را در ارتباط با این رویداد می‌خوانید: «همکاری با اسرائیل که مصداق شرّ مطلق است، آورده‌ای جز خسارت راهبردی برای طرف شراکت و همکاری نداشته است. سند روشن، آمریکا که با فشار و فریب صهیونیست‌ها، وارد چاه ویل جنگ در افغانستان و عراق شد، نتیجه این تحریک و تحمیق، ۷ هزار میلیارد دلار خسارت، سرشکستگی سیاسی نظامی و جا ماندن آمریکا از رقابت اقتصادی با چین بلکه ورشکستگی بود. واقعیت خسارت دو جنگ مذکور، مورد اتفاق ترامپ و اوباماست؛ هر چند که مجبور به حمایت از رژیم صهیونیستی بوده‌اند. تردیدی نیست خیانت روابط با این رژیم، دیر یا زود دامن ابوظبی و ریاض را خواهد گرفت؛ همچنان که صهیونیست‌ها نقش مهمی در تحمیق و ترغیب این دو رژیم برای جنایت علیه ملت مظلوم یمن و گرفتاری در باتلاق داشتند».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.