مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با اشاره به روند افزایشی مصرف برق در تابستان امسال گفت: با توجه به افزایش مصرف برق در تابستان امسال، پیش بینی می‌شود در زمستان سال جاری متناسب با رشد مصرف برق به یک میلیون متر مکعب سوخت بیشتر از پارسال برای نیروگاه‌ها در استانهای سه گانه خراسان نیاز داشته باشیم.

رشد مصرف برق نیاز به سوخت بیشتر در شبکه خراسان را افزایش داد

به گزارش قدس آنلاین، رضا ریاحی در نشستی که به منظور برنامه‌ریزی برای تامین سوخت نیروگاه‌های برق با حضور نمایندگان استانداری، دادستانی، شرکت تولید و پخش فرآورده‌های نفتی و شرکت گاز خراسان رضوی و شرکت تولید نیروی برق خراسان برگزار شد میزان رشد مصرف برق در هر سال را هفت درصد بیان کرد.

وی با تاکید بر لزوم برنامه‌ریزی از هم‌اکنون برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق در سال جاری افزود: برای حل برخی مسائل در استان ضروری است هماهنگی‌های لازم با مدیران ارشد در حوزه‌های مختلف در سطح ملی صورت گیرد و از ظرفیت‌های استانی و هماهنگی بین دستگاه‌ها نیز استفاده لازم به عمل آید.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان با ارایه سه پیشنهاد مشخص برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های خراسان گفت: یکی از راهکارها برای تامین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌های برق در استان این است که با دیسپاچینگ‌های ملی گاز و برق در سطح کشور جلساتی برگزاری کنیم و هماهنگی‌های لازم از هم‌اکنون و قبل از شروع فصل سرما انجام شود.

ریاحی افزود: مسیر دیگر برای تامین گاز، استفاده از ظرفیت کشورهای همسایه نظیر ترکمنستان است که بایستی از ظرفیت‌های بخش خصوصی در این زمینه بهره برد.

وی اضافه کرد: یکی دیگر از مسیرهای پیش رو، بهره‌برداری حداکثری از ظرفیت‌های استان خراسان رضوی در جهت تقویت ناوگان حمل و نقل برای سوخت‌رسانی به نیروگاه‌هاست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خراسان ظرفیت نیروگاهی نصب شده در این منطقه را حدود ۱۰ درصد از کل ظرفیت نیروگاهی کشور دانست و گفت: این شرکت برای انتقال انرژی الکتریکی تا کنون سه هزار و ۱۰ کیلومتر خط انتقال و ۹ هزار و ۱۹۹ کیلومتر خط فوق توزیع و در مجموع افزون بر ۱۲ هزار کیلومتر خط انتقال ساخته است.

ریاحی افزود: ظرفیت پستهای انتقال شبکه برق خراسان برابر با هفت هزار و ۱۱۸ مگاولت آمپر، ظرفیت پستهای فوق توزیع این شبکه برابر با ۹ هزار و ۵۷۹ مگاولت آمپر و جمع کل ظرفیت انتقال و فوق توزیع شبکه خراسان برابر با ۱۶ هزار و ۶۹۷ مگاولت آمپر است.

وی ادامه داد: مطابق برنامه‌ریزی صورت گرفته میزان افزایش تولید برق معادل سه هزار و ۳۰ مگاوات شامل ۵۰۰ مگاوات نیروگاه ابن‌ یمین، ۵۰۰ مگاوات نیروگاه راشد، ۴۸۰ مگاوات توسعه نیروگاه فردوسی، ۲۰۰ مگاوات توسعه نیروگاه مشهد و هزار و ۳۵۰ مگاوات نیروگاه‌های بادی و خورشیدی است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.