رییس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه گفت: با بررسی‌های صورت گرفته، به طور میانگین ۹۰ درصد مجتمع‌های تجاری این شهرستان فاقد اصول ایمنی هستند.

۹۰ درصد مجتمع‌های تجاری تربت‌حیدریه فاقد ایمنی هستند

به گزارش قدس آنلاین، احمد آزمون روز چهارشنبه در نشست بررسی چالش‌های ساخت و ساز در تربت‌حیدریه افزود: این بدان معناست که برخی ساختمان‌ها به دلیل عمر زیاد و برخی ساختمان‌های تازه ساز نیز به دلیل کم‌توجهی به مباحث ۲۲ مقررات ملی ساختمان، فاقد استحکام مورد قبول نظام مهندسی ساختمان هستند.
وی ادامه داد: البته این مشکل منحصر به تربت‌حیدریه نیست و به دلیل فقدان یا کمبود نیروهای متخصص در کشور این معضل وجود دارد و البته در سال‌های اخیر، بین ۸۰ تا ۹۰ درصد نیروهای متخصص وارد کار شده‌اند.
رییس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه گفت: در عین حال معتقدیم هر قدر سطح آگاهی‌های عمومی بالاتر برود، نتایج بهتری در حوزه ساخت و ساز حاصل می‌شود و افراد متخصص را پاسخگوتر می‌کند.
آزمون با انتقاد از انتشار اخبار غیرموثق در فضای مجازی در حوزه ساخت و ساز افزود: در این رابطه  رسانه‌های جمعی بهترین کمک حال ما برای معرفی خبر موثق هستند.

وی با اشاره به اینکه ‌شیوه ساخت و ساز و نظارت ضعیف توسط اجراییات شهرداری تربت‌حیدریه ادامه داد: در شرایط فعلی باید به موضوع پیشگیری اهمیت بیشتری داده شود و مسوولان بالادستی نیز باید نسبت به این موضوع حساسیت بیشتری به خرج بدهند.
رییس نمایندگی نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه گفت:گواه این ادعا، پیگیری جدی ما در حوزه آسانسور از سال ۹۶ تاکنون است که به جد دنبال می‌شود و این در حالی است که شیوه صدور پایان‌کار توسط شهرداری بیانگر آن است که رعایت اصول ایمنی مربوط به آسانسور را آن قدر جدی نگرفته‌اند.
عضو دیگر سازمان نظام مهندسی تربت‌حیدریه نیز با بیان این که از سال ۹۶ تاکنون، ۵۰۰ هزار مترمربع پروانه ساخت و ساز در این شهر صادر شده است گفت: این رقم معادل ساخت و ساز و صدور پروانه بین سال‌های ۹۰ تا ۹۵ است و بر این اساس معتقدیم در سال‌های اخیر سطح ساخت و ساز در این خطه با رشد صعودی همراه بوده ‌است.
زهید زارعی افزود:در این میان دغدغه اصلی این است که ۵۰ درصد از ۵۰۰ هزار مترمربع پروانه ساخت و ساز صادر شده شامل ساختمان‌های چهار، پنج، ۶ و هفت طبقه است و این امر بیانگر این واقعیت مهم و اساسی است که اصول استاندارد سازی در بیشتر واحدهای احداثی نادیده گرفته شده است و متاسفانه در نگاه مردم، رعایت اصول ایمنی و استاندارد پدیده ای لوکس تلقی می‌شود.
عضو دیگر نظام مهندسی ساختمان تربت‌حیدریه نیز گفت: کار اصلی ما در حوزه معماری، نظارت بر رعایت اصول ایمنی و استانداردسازی بناست و نمی‌توانیم طرح و مدل کلی برای شهرسازی ارایه کنیم.
یاسر خواجگی افزود: از این روی تغییر معماری سنتی به شیوه‌های جدید از جمله وظایف این نهاد نیست مگر آن که حوزه مدیریت شهری از ما طرح و مدل پیشنهادی بخواهد.
احسان علومی عضو دیگر نظام مهندسی ساختمان با بیان اینکه نظام مهندسی ساختمان  قدرت اجرایی ندارد گفت: هر چند از دی ماه پارسال استفاده از بخاری در اتاق خواب ممنوع شده است اما در عمل هنوز رعایت نمی‌شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.