۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۶
کد خبر: 717381

مستند «سید معطر» داستان زندگی و فعالیت های یکی از شاعران و مداحان اهل بیت(ع)، دوشنبه ۳ شهریور روی آنتن شبکه افق می رود.

یک عمر ذاکری اهل بیت هدیه «سید معطر»

به گزارش قدس آنلاین، پس از حضور امام رضا(ع) در ایران و آغاز ماه محرم، ایشان فرمودند بر در و دیوار سیاه بپوشانند و مجالسی را برای گرامیداشت یاد جدشان برپا کنند، این چنین شد که مجالس عزای حسینی در ایران رونق یافت و همچنین سرودن و خواندن بر مصائب اهل بیت(ع) مرسوم شد و به این ترتیب، ذاکران ائمه اطهار(ع) در ایران خوش درخشیدند.

مستند «سید معطر» روایتی است از زندگی و فعالیت های مذهبی یکی از همین مداحان و ذاکران، مردی که به گفته نزدیکشان بسیار پرهیزکار است و یکی از پیرغلامان حسینی به شمار می رود.

سید حسن معطر نام مردی است که سال هاست در دستگاه امام حسین(ع) مشغول خدمت گزاری است و عشق و ارادتش به خاندان پیامبر اسلام(ص) را با ذاکری و مداحی اهل بیت نشان می دهد.

او ۹۴ سال سن دارد و یکی از مداحان سبک قدیم به شمار می رود، دوستانش تعریف می کنند که در جوانی برای شعرخوانی و مداحی پولی دریافت نمی کرده و تنها در راستای محبت به اهل بیت وارد این عرصه شده است. سید معطر همچنین در جوانی به صورت حرفه ای ورزش می کرده و خاطراتی از آن دوران به یاد دارد.

در این فیلم با برخی از دوستان و نزدیکان این شخص و همچنین مداحان باسابقه کشورمان پیرامون فعالیت های او گفته شده است.

مستند «سید معطر» به تهیه کنندگی و کارگردانی بابک مینایی، دوشنبه ۳ شهریور ساعت ۱۸ و تکرار آن ساعت ۱۴:۳۰ روز بعد از شبکه افق پخش می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.