معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت: در وضعیت قرمز هیچ دانش‌آموزی به مدرسه نمی‌رود و آموزش مجازی است؛ ۱۵ شهریور فقط دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می‌روند.

۱۵ شهریور فقط دانش‌آموزان کلاس اول و دوم به مدرسه می‌روند

به گزارش قدس آنلاین، سعید ربوشه معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران درباره آغاز سال تحصیلی جدید در تهران اظهار کرد: شیوه‌نامه بازگشایی مدارس سه وضعیت قرمز، زرد و سفید را تعیین کرده است که در وضعیت قرمز هیچ دانش‌آموزی نباید وارد مدرسه شود و تمام آموزش‌ها به‌صورت مجازی، تلویزیونی و درسنامه است.

وی افزود: برای کلاس‌اولی‌ها و نوآموزان که نیاز به ارتباط عاطفی با معلم دارند، تلاش می‌شود حتی در وضعیت قرمز کلاس‌های درس به‌شیوه حضوری برگزار شود و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی، کلاس‌اولی‌ها حداقل هفته‌ای دو یا سه روز به مدرسه بیایند.

ربوشه در پاسخ به این پرسش که "مشخص است کلاس‌اولی‌ها باید چه‌مدت به مدرسه بیایند؟" متذکر شد: در شهر تهران درخواستمان این است که حتی در شرایط قرمز، یک یا دو ماه فرصت بدهند ارتباط معلم با دانش‌آموزان برقرار شود البته در شرایط زرد 50 درصد آموزش‌ها به‌صورت حضوری ارائه می‌شود، همچنین بازگشایی مدارس به‌ویژه در دوره ابتدایی باید با دقت انجام شود چون بابت سلامتی دانش‌آموزان نگران هستیم و دانش‌آموزان دبستانی به‌دلیل شرایط سنی خود ممکن است پروتکل‌های بهداشتی را کمتر رعایت کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران در پاسخ به این پرسش که "آیا در سال تحصیلی جدید آموزش مجازی تغییراتی خواهد داشت تا کیفیت آموزش‌های ارائه‌شده افزایش یابد؟" بیان کرد:‌ آموزش‌های تلویزیونی از تاریخ 15 شهریور روزانه حداقل نیم ساعت در تمام روزهای هفته برای تمام پایه‌های تحصیلی ارائه می‌شود همچنین قابلیت‌های شاد ارتقا یافته است و معلمان در سال قبل امکان برقراری ارتباط زنده نداشتند هم‌اکنون این قابلیت ایجاد شده است همچنین برای دانش‌آموزانی که به ابزار هوشمند دسترسی ندارند، درسنامه تهیه خواهیم کرد.

وی درباره اینکه راهکارها همان روش‌هایی است که سال تحصیلی گذشته نیز اجرا شد، گفت: قابلیت‌های شاد ارتقا یافته است و آزمون‌ساز هم به آن اضافه شده است.

ربوشه در پاسخ به این پرسش که "آیا پژوهشی  انجام دادید تا مشخص شود در سال تحصیلی گذشته آموزش مجازی موفق بوده است یا خیر؟" عنوان کرد:‌ سازمان پژوهش تحقیقی را انجام داده و مشخص شده است در سال تحصیلی گذشته چه‌تعداد از دانش‌آموزان به آموزش حضوری دسترسی داشتند و چه‌تعداد از پیام‌رسان شاد و چه‌تعداد از سایر بسترها برای دریافت آموزش استفاده کردند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش شهر تهران گفت:‌ در تابستان تقریباً تمام دروس دوره ابتدایی برای هر 6 پایه تحصیلی تولید شده است و هر استان دروس یک پایه را تولید کرده است، در شهر تهران، علوم پایه چهارم را آماده کردیم که 44 آموزگار تمام کتاب علوم را تدریس کردند، این فیلم‌ها در پلت‌فرم شاد بارگذاری شده است و دانش‌آموزان به آن دسترسی  دارند.

وی در پایان تأکید کرد: در سال  تحصیلی جدید با توجه به ادامه آموزش مجازی از خانواده‌ها تقاضا داریم به‌عنوان دستیار معلم همراه ما باشند و وضعیت تحصیلی و آموزش فرزندان خود را در خانه با جدیت پیگیری کنند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رقیه ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۹
    0 0
    خیلی خوب