یکی از نمایندگان پارلمان کویت وزیر خارجه این کشور را درباره اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر وجود نوعی توافق یا تمایل از سوی کویت برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی مورد سوال قرار دارد.

استیضاح وزیر خارجه کویت به دلیل اظهارات ترامپ درباره عادی‌سازی

به گزارش قدس آنلاین، به نوشته روزنامه الرأی کویت، محمد الدلال، نماینده پارلمان کویت گفت: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در چند روز گذشته اظهاراتی داشته که در آنها به وجود توافق‌هایی با کشور کویت در زمینه عادی‌سازی با رژیم اشغالگر صهیونیستی اشاره کرد، این اظهارات پس از دیدار یک هیئت کویتی با ترامپ بیان شدند، در آن دیدار به امیر کویت یک نشان عالی آمریکا اعطا شد، با توجه به خطری که از اظهارات ترامپ احساس شد، به ویژه اینکه با سیاست رسمی و مثبت کویت و موضعگیری پارلمان و مردم این کشور در مخالفت با اشغالگری و یا عادی‌سازی تعارض دارد، اکنون این سوال مطرح است که واقعیت اظهارات اخیر رئیس جمهوری آمریکا درباره وجود نوعی توافق و یا تمایل از سوی کویت برای عادی‌سازی با رژیم صهیونیستی چیست و آیا با مسؤولان آمریکا برای درک علت بیان چنین مساله‌ای از سوی رئیس جمهوری این کشور تماسی گرفته شده است؟ و آیا پس از این اظهارات ترامپ، قصد کویت برای عادی‌سازی با رژیم اشغالگر رسما تکذیب شده است؟

ترامپ

این نماینده پارلمان کویت در ادامه گفت: یک هیئت به نمایندگی از کویت به آمریکا سفر کرد تا نشان ویژه‌ای را که به امیر کویت اعطا شده بود، در حضور تعدادی از مسؤولان وزارت خارجه آمریکا دریافت کند، حقیقت آنچه مسؤولان این وزارتخانه از گفت‌وگو درباره مساله عادی‌سازی نقل کرده‌اند، چیست؟ و دقیقا واکنش رسمی هیئت کویت به پیشنهاد مطرح شده از سوی آمریکا چه بوده است؟ و آیا این هیئت اجازه گفت‌وگو و مذاکره درباره مساله عادی‌سازی داشته است یا خیر؟

این نماینده پارلمان کویت در پایان این سوال را مطرح کرد که دلایل خودداری وزارت خارجه کویت از صدور بیانیه‌ای رسمی درباره اظهارات رئیس جمهوری آمریکا که آشکارا تلاش می‌کند کویت را در خطر عادی‌سازی با رژیم اشغالگر قرار دهد، کدامند و این بیانیه چه زمانی منتشر خواهد شد؟

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.