فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: ما باید به سیرت جنگ، ایثارگری، تبعیت پذیری و آنچه که مردم را به صحنه دفاع مقدس آورد، بپردازیم.

پرداختن به ایثارگری‌ها و تبعیت پذیری‌ها در دفاع مقدس ضروری است

به گزارش قدس آنلاین، سردار نظری در جلسه قرارگاه رسانه ای خراسان رضوی که در آستانه هفته دفاعپرداختن به ایثارگری ها و تبعیت پذیری ها در دفاع مقدس ضروری است مقدس برگزار شد، همه توفیقات انقلاب را مرهون دوران دفاع مقدس دانست و افزود: مبنا همیشه فرهنگ است ولی اولویت ها اقتصاد است؛ نباید مبنا را فدای اولویت کرد و از طرفی به خاطر مبنا هم نباید اولویتها را کنار گذاشت.

وی تصریح کرد: در مسایل اساسی باید در عین کثرت، وحدت داشته باشیم و موضوعات را اولویت بندی و برای اولویتها، دستور کار و استراتژی پیش بینی کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی هم در این جلسه گفت: دستگاه های فرهنگی وظیفه دارند رشادت های دفاع مقدس را به شکل های گوناگون، براساس فهم مخاطب با ابزارهای نوین، زبان زیبایی شناسانه و صورتبندی های متفاوت، تبیین کنند.

دکتر جعفر مروارید با اشاره به حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نمایشگاه استانی دستاوردهای چهلمین سالگرد دفاع مقدس، اظهار داشت: آن چیز که در این نمایشگاه ماندگار خواهد بود آن است که با کمک اصحاب رسانه، برنامه ریزی برای یک برنامه محوری و سالیانه صورت گیرد.

وی ادامه داد: این کار نیازمند یک اتاق فکر و کارگروه بین دستگاهی بدون تکلف های اداری است که بتواند آن فرهنگ سازی و وحدت براساس ارزش های مشترک را برای نسل جوان تبیین کند.

وی با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی، اجتماعی و دینی مساجد در حاشیه شهر گفت: مساجد از دیرباز، پایگاه اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و عدالت جویی در محلات بودند و هنوز هم می توانند این نقش را به عنوان نقطه اتصال و هویت هر محله احیا کنند؛ بنابراین پیشنهاد می شود سرمایه گذاری برای استفاده از این ظرفیت و کانون های فرهنگی و هنری با نگاه فرهنگی، هنری، آموزش بخشی، فرهنگ سازی و گسترش ارزش های دینی مدنظر قرار گیرد .

در جلسه قرارگاه رسانه ای خراسان رضوی، محسن نصرپور مدیرکل صداوسیمای مرکز خراسان رضوی و مدیران رسانه های خراسان رضوی هم حضور داشتند

منبع: صداوسیما

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.