نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۶۲ رأی موافق، ۳۹ رأی مخالف و دو رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ با کلیات طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن موافقت کردند.

 کلیات طرح دوفوریتی جهش تولید و تأمین مسکن تصویب شد

قدس آنلاین: محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس به عنوان طراح این طرح گفت: یکی از مهمترین مطالبات مردم از مجلس، بحث مسکن است و کمتر نماینده‌ای است که در حوزه انتخابیه خود با گلایه‌های مردم درباره گرانی مسکن روبرو نشود.

وی افزود: مسکن به عنوان لکوموتیو اقتصاد کشور است و اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی کشور حل و فصل شود باید به بحث مسکن توجه ویژه داشته باشیم.

رضایی کوچی بیان کرد: اقشار محروم جامعه در بحث مسکن دچار مشکلات اساسی هستند و خانه دار شدن برای اقشار متوسط و پایین جامعه تبدیل به رؤیا شده است.

وی افزود: مسکن مهر مشکلات بسیاری از مردم را حل کرد اما طرح جهش تولید و تأمین مسکن با طرح مسکن مهر تفاوت‌هایی دارد و در این طرح قرار نیست دولت مسکن بسازد، بلکه دولت باید ریل گذاری کند تا بخش خصوصی خانه بسازند.

رییس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما زمین‌هایی در حریم شهرها داریم که می‌توان از این ظرفیت برای تولید مسکن استفاده کرد و این طرح برای مسکن محرومان و مستضعفان است.

ارجاع طرح به کمیسیون عمران

پس از تصویب کلیات، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت، گفت: بنا به ملاحظاتی که دولت و مرکز پژوهش‌ها درباره این طرح مطرح کرده‌اند، لازم است این طرح در کمیسیون عمران بررسی مجدد شود و نظر برخی از کمیسیون‌ها مثل برنامه و بودجه و اقتصاد هم در این زمینه اتخاذ شود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ۱۵۵ رأی موافق، ۴۲ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در جلسه علنی با ارجاع این طرح به کمیسیون عمران موافقت کردند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.