فرماندار تربت‌جام گفت: مشکلات اقتصادی چرخ کارخانه رب جام را در این شهرستان ۱۷ سال راکد نگه داشت و عده زیادی را از چرخه اشتغال خارج کرده بود که با پیگیری‌های انجام شده این واحد تولیدی اخیرا فعالیت خود را آغاز کرده است.

فعالیت مجدد یک کارخانه رب در تربت‌جام پس از ۱۷ سال

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی حمیدی اظهار کرد: با توجه به اینکه امروزه توسعه صنعت نقش بسزایی در رونق اقتصاد کشور دارد از این رو فعال کردن واحدهای تولیدی نه تنها اقتصاد را توسعه می‌دهد بلکه در رفع بیکاری نیز تاثیرگذار است.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم در این کارخانه افزود: با راه‌اندازی مجدد کارخانه رب جام در این شهرستان زمینه اشتغال برای بیش از ۱۰۰ نفر به صورت مستقیم و بالغ بر ۴۰۰ نفر غیر مستقیم ایجاد شده است.

حمیدی بیان کرد: کارخانه فوق به دلیل مشکلات اقتصادی مدت ۱۷ سال به صورت راکد درآمد و با پیگیری‌های انجام شده این واحد اقتصادی به بنیاد اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید واگذار شد و پس از اصلاحات و بازسازی‌های انجام شده با توجه به فصل برداشت گوجه فرنگی کار خود را آغاز کرده است.

وی مطرح کرد: طی سال‌های گذشته کشاورزان این شهرستان برای جلوگیری از نابودی محصول خود مجبور به ارزان‌فروشی به کارخانه‌های مشهد بودند اما امسال با فعالیت این کارخانه تمام گوجه‌های منطقه به قیمت مصوب هر کیلو ۱۰ هزار و ۵۰۰ ریال از کشاورزان خریداری شد و برای تولید رب به این کارخانه تحویل داده شد.

نماینده عالی دولت در این شهرستان توضیح داد: توسعه در صنعت یکی از راه‌های موثر در رونق شهرستان به شمار می‌رود، با توسعه در این حوزه تولید افزایش یافته و این اقدام سبب افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری خواهد شد.

کمبود آب و نقش صنعت در توسعه اقتصاد

وی با اشاره به کمبود منابع آبی و نقش صنعت بیان کرد: کمبود آب یکی از مشکلات اساسی در کشور به شمار می‌رود و منابع آبی به دلایل مختلف همچون خشکسالی‌های پی در پی طی ۲۰ سال گذشته بر این مشکل افزوده و سبب کاهش منابع آبی شده است. این مشکل در خراسان رضوی بیشتر قابل مشاهده است.

حمیدی اعلام کرد: تربت‌جام با وجود ۵۰ حلقه چاه کشاورزی قطب منابع آبی در استان است، از این رو نیاز است آموزش‌های لازم به کشاورزان داده شود تا به سمت تولیدات کم آب طلب و تغییر در الگوی کشت و نیز توسعه صنعت با مدیریت صحیح انجام شود.

وی اظهار کرد: دو محصول هندوانه و خربزه از تولیدات جالیزی برند در این شهرستان هستند که باید در کشت آن‌ها تمهیدات جدی صورت گیرد زیرا برای کاشت و بهره‌برداری از این محصول آب فراوانی استفاده می‌شود و از آن جا که اکثر کشاورزان منطقه بنابر سنت دیرینه کشت این ۲ محصول را همچنان ادامه می‌دهند نیاز به یک برنامه‌ریزی جامع و هدفمند است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.