کارشناس مسؤول امور آزمایشگاه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: روزانه به طور میانگین بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ تست پی سی آر در سه مرکز آزمایشگاهی دانشگاه بررسی می‌شود.

انجام روزانه بیش از ۷۰۰ تست مولکولی کرونا در آزمایشگاه‌های کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین، فاطمه کیانی با اشاره به اینکه آزمایشگاه های تشخیص پی سی آر دانشگاه، در بیمارستانهای امام رضا(ع)، قائم(عج) و شریعتی انجام می شود، ابراز کرد: علاوه بر این به منظور ارائه خدمات بیشتر به بیماران مشکوک به کرونا، ۱۰ آزمایشگاه بخش خصوصی نیز در این عرصه فعالیت می کنند.

وی با اشاره به اینکه براساس عود بیماری کرونا، تعداد آزمایش های تشخیصی کرونا افزایش و یا کاهش می یابد، اظهار کرد: روزانه میانگین ۵۰۰ تا ۶۰۰ تست حلق و بینی از بیماران سرپایی و ۱۵۰ تا ۲۰۰ تست از بیماران بستری گرفته می شود.

کیانی با بیان اینکه این تست برای بیماران سرپایی در مراکز ۱۶ ساعته جامع خدمات سلامت ارائه می شود، افزود: پاسخ تست های آزمایشگاهی معمولا ۲۴ تا ۴۸ ساعت بعد از انجام آزمایش و نمونه برداری مشخص می شود.

کارشناس مسؤول امور آزمایشگاه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر از ظرفیت نیروهای مجموعه برای پاسخگویی به نیاز بیماران در آزمایشگاه ها استفاده شده است و جذب نیرو و یا دعوت از بخش خصوصی انجام نشده است.

وی با بیان اینکه تست حلق وبینی همان تست تشخیص مولکولی است، گفت: آزمایشگاه شریعتی بین سایر مراکز آزمایشگاهی از ظرفیت بالایی برای انجام آزمایشات روزانه برخوردار است.

کیانی خاطرنشان کرد: تست حلق و بینی در مراکز ۱۶ ساعته از افراد بالای ۶۰ سال، بیماران زمینه ای، نقص ایمنی، مادران باردار و افرادی که در تماس با بیماران کرونایی بودند انجام می شود.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.