«آلن لیچمن» تاریخ‌دان سرشناس آمریکایی که در سال ۲۰۱۶ جزو معدود کسانی بود که علی‌رغم نتایج نظرسنجی‌ها ترامپ را پیروز انتخابات پیش‌بینی کرده بود، نظر خود را درباره نتیجه انتخابات پیش‌رو بیان کرد.

پیش‌بینی تاریخ‌دان سرشناس آمریکایی از نتیجه انتخابات آمریکا

به گزارش قدس آنلاین، «آلن لیچمن» تاریخدان سرشناس آمریکایی که در دهه ۱۹۸۰ مدلی را برای پیش‌بینی نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ارائه کرد و در ۴ دهه گذشته سیستم وی به درستی پیروز رقابت‌های انتخاباتی آمریکا را پیش‌بینی کرده و در سال ۲۰۱۶ هم جزو معدود کسانی بود که علی‌رغم نتایج نظرسنجی‌ها ترامپ را پیروز انتخابات پیش‌بینی کرد، این‌بار معتقد است ترامپ برنده انتخابات پیش‌رو نیست.

وی در مصاحبه با نشریه international politics and society درباره برتری پیش‌بینی خود بر پایه ۱۳ عامل که به آن‌ها «کلیدهای کاخ سفید» گفته می‌شود و شامل اقتصاد، عملکرد سیاست خارجی، ناآرامی اجتماعی و رسوایی‌ها و همچنین جذابیت نامزدها است، در مقایسه با روش موسسات نظرسنجی مطرح مثل «گالوپ» و «ریل‌کلیر پالیتیکس» و غیره گفت: همانطور که می‌دانیم در سال ۲۰۱۶ همه آن نظرسنجی‌ها اشتباه کردند، در حالی که من علیرغم انتقادها به پیش‌بینی خود، به نظرم درباره پیروزی ترامپ پایبند ماندم.

وی افزود: زیرا نظرسنجی‌ها پیش‌بینی کننده نیستند بلکه برشی فوری (در زمان) هستند که به شکلی غیرقابل پیش‌بینی تغییر می‌کنند. دیگر این که آن‌ها از رای‌دهندگان نظرسنجی نمی‌کنند بلکه آن‌ها آنچه رای‌دهندگان احتمالی می‎خوانند را مورد پرسش قرار می‌دهند که نیاز به تخمینی دارد که منجر به خطا می‌شود. در حالی که کلیدهای کاخ سفید بر پویایی نحوه کارکرد واقعی انتخابات استوار است.

او درباره پیش‌بینی امسال خود گفت: در سال ۲۰۱۶ ترامپ رقیب بود (در قدرت نبود). بنابر نحوه کار سیستم من، اگر ۶ یا اغلب ۱۳ کلید علیه حزبی باشد که کاخ سفید را در دست دارد، آن‌ها بازنده انتخابات خواهند بود. بنابراین در سال ۲۰۱۶ من دموکرات‌ها را ارزیابی کردم. اکنون من جمهوری‌خواهان و دونالد ترامپ را ارزیابی می‌کنم و پیش‌بینی من این است که وی بازنده خواهد شد. اواخر سال ۲۰۱۹ او دو عامل از ۶ عامل مورد نیاز برای باخت را نداشت اما بعد ناکامی حزب او در مقابله با چالش همه‌گیری کرونا و فریادهای خواستار عدالت اجتماعی و نژادی به عوامل اضافه شدند.

به گفته او، به این ترتیب ناکامی اقتصادی در کوتاه‌مدت و بلندمدت در پی بحران کرونا و ناآرامی اجتماعی به عوامل مورد نیاز برای شکست ترامپ را به عدد ۶ رساندند.

این تاریخ‌دان آمریکایی افزود: هرگز در تاریخ ایالات متحده حزبی که کنترل کاخ سفید را در دست دارد شاهد چنین دگرگونی سریع و بزرگی در عرض چند ماه نبوده است. و ترامپ نباید هیچ کسی را غیر از خودش در این خصوص مقصر بداند. زیرا وقتی شما قدرت را در اختیار دارید، نحوه عملکرد دولت شماست که اهمیت دارد نه عملکرد انتخاباتی.

او درباره اعتماد بیش از حد خود به پیش‌بینی‌اش و مقایسه آن با انتخابات سال ۲۰۱۶ گفت: وضعیت کاملاً متفاوت است زیرا او (ترامپ) اکنون در قدرت است و بر مبنای سابقه‌اش سنجیده خواهد شد.

وی سپس درباره دو نگرانی خود در خصوص انتخابات پیش‌رو گفت: یکی از آن‌ها سرکوب رای‌دهندگان است. جمهوری‌خواهان بر روی آرای سفیدپوستان مسن مثل من حساب کرده‌اند. برای همین است که مایوسانه به دنبال سرکوب آرای اقلیت‌ها و جوانان در پایگاهِ در حال رشد دموکرات‌ها هستند. آن‌ها با تشکیل پرونده‌های قضایی در سراسر آمریکا می‌کوشند رای دادن را سخت کنند. آن‌ها اداره پست را بهم ریخته‌اند. ترامپ تهدید کرده که افراد مسلح را به مراکز اخذ رای می‌فرستد و به شدت به رای‌گیری پستی حمله کرده است. این من را نگران می‌کند زیرا دموکراسی به یک انتخابات آزاد و منصفانه بستگی دارد.

وی سپس مدعی شد: دومین مسئله دخالت روسیه است. اف‌بی‌آی گفته آن‌ها برگشته‌اند. احتمالاً در فاصله ۴ سال چیزهای زیادی یاد گرفته‌اند. شاید حتی تلاش کنند به فناوری رای‌گیری ما وارد شوند؛ و ما می‌دانیم که ترامپ از مداخله روسیه استقبال و از آن بهره‌برداری می‌کند.

در حالی که کمتر از یک ماه تا برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا زمان باقی است، نظرسنجی‌ها از پیچیده بودن میزان آراء جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در برابر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور حکایت دارد.

نظرسنجی‌های همزمانی که به صورت مشترک توسط خبرگزاری «رویترز» و مؤسسه «ایپسوس» در شش ایالت کلیدی آمریکا انجام گرفته، نشان می‌دهد بایدن در سه ایالت از ترامپ پیش است و در سه ایالت دیگر نیز تقریبا مساوی هستند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۹
    0 0
    همینطور منتظر حتی یک نظر هم بمانید،!