عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: به گواه تاریخ تنها در حدود ۱۰ سالی که رسول خدا در مدینه بوده اند بیش از ۷۰ مرتبه برایشان جنگ و سریه وارد شده است.

هیچ یک از پیامبران به اندازه خاتم النبیین(ص) مورد آزار قرار نگرفته است / وظیفه ما تقویت و ترویج اسلام است

 آیت الله حسن عالمی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در خصوص سختی های فراوانی که رسول خدا در طول دوران زندگیشان متحمل شده اند تا دین اسلام استوار گردد، عنوان کرد: سخنی از پیامبر گرامی اسلام(ص) نقل شده که فرموده اند: هیچ پیامبری به اندازه من آزار و اذیت نشده است.

وی افزود: دوره رسالت و بعثت پیامبر در مجمومع ۲۳ سال طول کشیده است. اما مطابق فرمایش ایشان، در همین ۲۳ سال بیش از همه پیامبران رنج کشیده اند. وقتی در نظر بگیریم حضرت نوح با آن عمر طولانی و رنجهایی که در این مدت کشید یا دیگر پیامبران مانند ابراهیم خیلیل و زکریا و... و. چه سختی هایی را متحمل شدند، متوجه می شویم که چه میزان رنج زیادی بر پیامبراسلام وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه این موضوع نشاندهنده آن است که پیامبر اکرم(ص) در تبلیغ دین چقدر اذیت شده و آزار دیده اند، ابراز داشت: به گواه تاریخ تنها در حدود ۱۰ سالی که رسول خدا در مدینه بوده اند بیش از ۷۰ مرتبه برایشان جنگ و سریه وارد شده است. پیامبر این همه رنج و غم را برخود هموار کردند تا بتوانند دین خدا را در بین مردم استوار و منتشر کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: ایشان اسلام را به طورکامل و بدون هیچ عیب و نقصی در اختیار مردم گذاشتند. پیامبر(ص) در آخرین سال زندگی خود فرموده اند که من هرآنچیزی که حرام خدا و حلال خدا بوده برای شما ابلاغ کرده ام و اکنون هیچ حرام و حلال دیگر باقی نمانده است که بازگو نشده باشد.

وی مطرح کرد: ایشان به نص صریح روایات فراوان، پس از خود حضرت علی علیه السلام را به عنوان جانشین قرار دادند تا او بتواند از این دین نگهبانی و پاسداری و آن را تبلیغ نماید. حضرت علی(ع) به همراه همسر گرانقدرش، حضرت فاطمه زهرا(س) و ۱۰ فرزند معصومشان در طول سالیان متمادی و در راه تبلیغ دین آزار و اذیت شده و در همین راه به شهادت رسیدند. همچنین آخرین فرزند بزرگوار آنها مدتهاست که در پرده غیب قرار دارد.

آیت الله عالمی اذعان داشت: بنابراین دین اسلام با بهای سنگینی به دست ما رسیده است. وظیفه و تکلیف ما این است که لحظه ای از تقویت و ترویج و دفاع از آن غفلت نکنیم. باید توجه داشت که یکی از دلایل اینکه روایات زیادی در باب اهمیت امربه معروف و نهی از منکر و جهاد و... و. شده است به خاطر این است که دین خدا حفظ شود.

وی در پایان تاکید نمود: وظیفه و تکلیف ما این است که با تمام وجود در راه حفظ دین خدا و تبلیغ آن تلاش و مجاهدت کنیم تا انشاالله بتوانیم در مقابل رسول الله(ص) و خاندان پاک ایشان سربلند و روسفید باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.