رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: با سامانه‌های هوشمند می توان اعمال محدودیتها و ممنوعیتها در ترددهای جاده‌ای استان را به خوبی مدیریت کرد.

محدودیت تردد جاده‌ای خراسان رضوی با سامانه‌های هوشمند مدیریت شود

به گزارش قدس آنلاین، ابوالفضل حسینی عشرت آباد افزود: در دورانی که محدودیتهای تردد در سفر به مشهد اعمال گردید شایسته بود به جای اعمال فیزیکی محدودیتها از سامانه‌های هوشمند، ارسال پیامک و اعمال قانون متخلفان با این سامانه‌ها، محدودیتها در جاده‌های استان را مدیریت نمود.

وی ادامه داد: کنترل فیزیکی جاده‌ها موجب درگیر شدن نیروهای پلیس با رانندگان، اتلاف انرژی نیروهای مستقر در جاده و عدم یکنواخت اجرای محدودیتها در همه ساعات می‌شود.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حال حاضر ۱۴۷ سامانه ثبت تخلف در جاده های استان با بارگذاری نرم افزار لازم می توانند به کنترل ترددها، اعمال جریمه و ارسال پیامک بپردازند.

حسینی افزود: از این تعداد سامانه ثبت تخلف، ۱۲۳ سامانه فعال است و به همراه دیگر سامانه‌های نظارتی و تصویری نصب شده در جاده‌ها، کنترلهای معمول سرعت و تخلف را انجام میدهند اما می شد با همین سامانه های موجود به عنوان ابزارهای بازدارنده برای ترددها استفاده کرد که این موضوع متاسفانه از سوی استانداری در دوره سه روزه اعمال محدودیتهای ترافیکی در مسیر مشهد مورد توجه قرار نگرفت.

وی ادامه داد: اطلاع رسانی مناسب می توانست عامل بازدارنده بسیار خوبی برای کنترل ترددها در جاده های منتهی به مشهد باشد اما متاسفانه شاهد بودیم با اعلام دیر هنگام محدودیتها کنترل سفرها به خوبی صورت نگرفت.

رییس اداره مدیریت راه‌های اداره ‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: در حالی که هموطنان از یک هفته قبل برای سفر به مشهد برنامه ریزی کرده بودند اعلام محدودیتهای سفر ۲۴ ساعت قبل از تعطیلات اثرگذار نبود و مردم در جاده‌ها با این محدودیتها مواجه شدند.

حسینی افزود: شمار خودروهای ورودی به مشهد طی دهه پایانی ماه صفر بیش از ۷۵۰ هزار دستگاه بود که حدود ۲۰ درصد این خودروها در سایر استانهای کشور پلاک گذاری شده بودند.   

خراسان رضوی به عنوان پنجمین استان پهناور کشور با پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه آسفالته اصلی و فرعی، هفت هزار و ۶۰۰ کیلومتر راه آسفالته روستایی و هفت هزار و ۷۶۰ کیلومتر راه غیر آسفالته در جایگاه دوم کشور از نظر طول راهها قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.