سردبیر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم گفت: فعالیت‌های جشنواره باید در دوران پس از اتمام و داوری نیز ادامه داشته باشد. می‌توان با طراحی یک دبیرخانه دائمی در این زمینه، باب ارتباط دائم نخبگان و ایده‌پردازان رسانه‌ای با جشنواره را باز نگه داشت.

جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) باید به جریانی دائمی تبدیل شود

به گزارش قدس آنلاین، سیدعلی میررضوی با اشاره به اهمیت بازخوانی مداوم سیره رضوی اظهار داشت: باید از هر فرصتی برای بازخوانی و مرور مداوم سیره رضوی بهره گرفت و غنای اسناد تاریخی، فیلم‌ها، تصاویر و سایر اسناد موجود نیز کمک حال محققان در این زمینه است.
سردبیر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم عنوان کرد: نباید نگاه تک بعدی به سیره رضوی داشت و صرفا از یک قالب رسانه‌ای برای جستجو و کاوش در سیره رضوی بهره گرفت بلکه باید زمینه برخورداری از اشکال گوناگون رسانه‌ای در این زمینه را فراهم کرد.
میررضوی با اشاره به اینکه از دیرباز اصحاب رسانه نگاه ویژه‌ای به بارگاه رضوی داشته‌اند خاطرنشان کرد: این مسئله صرفا منحصر به اصحاب رسانه داخلی نیست بلکه رسانه‌های بین‌المللی و خبرنگاران خارجی نیز همواره در مقابل عظمت بارگاه رضوی سر تعظیم فرود آورده‌اند و آنان که نگاهی منصفانه داشته‌اند در قلم خود نیز مفاهیم بنیادین سیره رضوی همچون رافت، کرامت و... را برجسته کرده‌اند.
وی عنوان کرد: در سطح داخلی نیز ارادتمندان حضرت در میان اصحاب رسانه فراوان هستند و اصحاب رسانه نیز مانند سایر مسلمین ایران و جهان، از باب ارادت به حضرت همواره تصویرگر و نگارگر آثار فاخری با محوریت امام رضا(ع) بوده‌اند.
مدیرکل استان‌های خبرگزاری بین‌المللی تسنیم ادامه داد: امروز نیز بر این باور هستم که فراهم شدن فرصتی مانند جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا(ع) می‌تواند بار دیگر خیل عظیمی از آثار رسانه‌ای را رقم بزند.
میررضوی با اشاره به اینکه سیاست‌گذاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) باید به سمت تولید آثار فاخر هدایت شود بیان کرد: باید در هر کدام از قالب‌های رسانه‌ای برنامه‌ریزی دقیقی صورت گیرد و بهترین نخبگان رسانه‌ای کشور زیر چتر حمایت این جشنواره قرار بگیرند.
وی با تاکید بر اینکه فراخوان این جشنواره باید به صورت دائمی در سطح رسانه‌های تراز اول کشور منتشر شود ادامه داد: باید تمامی نخبگان رسانه‌ای کشور ولو آنان که در کوچک‌ترین روستاها زیست می‌کنند اما ایده نابی با محوریت سیره رضوی دارند در این زمینه شناسایی شده و ایده‌های آن‌ها پیاده‌سازی شود.
میررضوی با بیان اینکه رمز دوم ماندگاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) پرهیز از نگاه مقطعی است تصریح کرد: فعالیت‌های جشنواره باید در دوران پس از اتمام و داوری نیز ادامه داشته باشد و می‌توان با طراحی یک دبیرخانه دائمی در این زمینه، باب ارتباط دائم نخبگان و ایده‌پردازان رسانه‌ای با جشنواره را باز نگه داشت.
سردبیر خبرگزاری بین‌المللی تسنیم عنوان کرد: ایده‌های ناب با محوریت سیره امام رضا(ع) باید به صورت سیال و دائمی باشد. در حال حاضر نیز در سطح رسانه‌ای با حجم عظیمی از این ایده‌ها روبه‌رو هستیم که باید باب ارتباطی مناسب با مسئولان آستان قدس در این زمینه فراهم آید.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.