مدیرکل راه آهن خراسان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۳۷۶ هزار تن بار در راه آهن خراسان بارگیری شده که ۷۶ درصد، معادل ۲۸۸ هزار تُن آن گوگرد پالایشگاه شهید هاشمی نژاد سرخس بوده است.

۷۶ درصد بار داخلی راه آهن خراسان گوگرد است

به گزارش قدس آنلاین، مصطفی نصیری ورگ افزود: بارگیری محموله های ریلی در این منطقه از راه آهن طی مدت یاد شده ۱۱۴ درصد رشد داشته است که البته با توجه به رشد ۱۲ برابری بارگیری بار از پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد عمده آن مربوط به گوگرد پالایشگاه بوده است.

وی ادامه داد: از مجموع کل کالای داخلی بارگیری شده، به طور عمده ۲۸۸ هزار تن گوگرد از مبدا پالایشگاه شهید هاشمی نژاد به مقاصد بندرعباس، بناب و بهاباد حمل شده و بقیه محموله های داخلی بارگیری شده نیز محصولات مجتمع فولاد خراسان و شرکت ایران خودرو خراسان بوده است.
مدیرکل راه آهن خراسان گفت: با توجه به اهداف راه آهن کشور در خصوص حمل بارهایی با تناژ بالا و مسافت طولانی، حمل محموله‌های پالایشگاه شهید هاشمی نژاد و مجتمع فولاد خراسان به مقصد بندرعباس، گامی مهم در راستای تحقق این اهداف است.

نصیری این محموله‌ها را بارهای "ریل پسند" توصیف کرد و افزود: ظرفیت هر واگن باری حدود ۶۰ تن است و محموله ها و کالاهای تناژ بالا که مقاصدی با مسافتهای طولانی داشته و در حمل و نقل ترکیبی مانند ریل به جاده و بالعکس آسیب پذیر نیستند قابلیت بارگیری در شبکه ریلی کشور را دارند.

وی اضافه کرد: صاحبان کالاها و محموله های کوچک خصوصی نیز می‌توانند بارهایی با مشخصات ذکر شده را در مذاکره با واحد بازرگانی راه آهن از طریق شبکه ریلی راه آهن خراسان بارگیری کنند و محدودیتی برای آنان در استفاده از شبکه ریلی کشور وجود ندارد.     

سالانه حدود ۴.۵ میلیون تن کالا در حوزه ریلی خراسان رضوی جابه‌جا می‌شود که حدود ۴۰ درصد آن حمل و نقل داخلی است.

هزار و ۴۰۰ کیلومتر معادل ۱۴ درصد از مجموع ۱۰ هزار کیلومتر ظرفیت شبکه ریلی کشور در خراسان رضوی قرار دارد و این استان بیشترین سهم و رتبه نخست جابه‌جایی مسافر را نیز در ناوگان ریلی ایران به خود اختصاص داده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.