سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی گفت: ردیف بودجه اغلب پروژه های استان ، ملی است از این رو در تامین اعتبار و تخصیص آنها استان هیچ نقشی ندارد که این موضوع باعث شده است استان با حجم زیادی از پروژه های نیمه تمام مواجه باشد .

 افزایش پروژه های نیمه تمام خراسان رضوی به دلیل داشتن ردیف بودجه ملی /تخصیص ۴۱درصدی بودجه عمرانی خراسان رضوی/بررسی مشکل ترافیک خیابان های اطراف حرم رضوی در کمیسیون ماده ۵

مهدی سالیانی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: تاکنون به طور میانگین ۴۱درصد بودجه عمرانی خراسان رضوی در  سال جاری تخصیص و پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه سال مالی بودجه و اعتبارات  عمرانی از ابتدای مرداد ماه شروع و تا پایان تیرماه سال بعد ادامه دارد،  تصریح کرد: مجموع اعتبارات خراسان رضوی در بودجه سال جاری که شامل هزینه های جاری و عمرانی می شود  ۲هزار و ۷۷میلیارد تومان است که از این عدد، هزار و سیصد میلیارد تومان  اعتبارات عمرانی است .

سالیانی ادامه داد: تخصیص پروژه های عمرانی سال ۹۹ از حدود یک ماه گذشته آغاز شده است. از این رو باید بازدید های لازم از این پروژه ها توسط حوزه عمرانی، دفتر فنی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان رضوی انجام شود تا جمع بندی نهایی درباره پیشرفت فیزیکی آنها صورت گرفته و مشخص شود که آیا با اعتبارات سال جاری تکمیل و به بهره برداری خواهند رسید یا خیر. زیرا بر اساس برآوردهای سال گذشته و پیش بینی بودجه مورد نیاز  اجرای برخی پروژه ها امسال به پایان می رسید اما افزایش قیمت لوازم و مصالح احتمال این موضوع در حال حاضر را با اما و اگر مواجه کرده است .

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی افزود: ردیف بودجه اغلب پروژه های خراسان رضوی ، ملی است از این رو در تامین اعتبار و تخصیص آنها استان هیچ نقشی ندارد که این موضوع باعث شده است استان با حجم زیادی از پروژه های نیمه تمام مواجه باشد .

وی همچنین در مورد نبود اراده جدی برای احداث پارکینگ در خیابان های اطراف حرم مطهر از سوی مدیران استانی  و مساله ادامه دار ترافیک در این منطقه نیز گفت: یکی از مواردی که در طرح راهبردی پیرامونی اطراف حرم مطهر و  طرح تفصیلی آن  توسط مشاور پروژه که سازمان بازآفرینی شهری و همچنین دانشگاه تهران است باید لحاظ شود تهیه معابر است که اگرچه در جلسات اعلام کرده اند که این طرح آماده ارسال به استانداری است اما تاکنون چیزی برای استانداری ارسال نشده است  از این رو مامنتظر دریافت این طرح هستیم که مراحل آن را در کمیسیون ماده ۵ انجام دهیم  و  یکی از مواردی که در طرح تفصیلی باید لحاظ شود همین شبکه معابر است که نحوه تردد ها و  پارکینگ ها در این منطقه را مشخص خواهد کرد که در این کمیسیون تعداد پارکینگ های لازم برای این محور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.