همزمان با سایر کشورهای جهان عرب، هشتگ "یتیم های ترامپ" (#ایتام_ترامب) در صدر شبکه های اجتماعی عراق قرار گرفت و کاربران به تمسخر آن دسته از حکام منطقه پرداختند که دل به آمدن ترامپ بسته بودند.

هشتگ «یتیم‌های ترامپ» در کشورهای عربی فعال شد/عکس

قدس آنلاین: در پی اعلام پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، کاربران عرب در شبکه اجتماعی هشتگی با عنوان " #ایتام_ترامب" (یتیم های ترامپ) راه اندازی کردند که در ساعات اخیر در صدر هشتگ های چند کشور عربی قرار گرفته است.

کاربران عراقی نیز با حضور گسترده خود در این هشتگ نظرات خود را با دیگر همتایان عرب خودشان به اشتراک گذاشته اند.

این کاربران در توییت های خود از جمله به شوکه شدن گسترده برخی کشورها و درصدر آنها عربستان و امارات از رای نیاوردن ترامپ پرداخته اند.

هشتگ "یتیم های ترامپ" پس از آن در شبکه های اجتماعی راه افتاد که برخلاف انتظار، پیش بینی ها و حتی دفاع برخی مسئولان کشورهای عرب منطقه و رسانه های از ترامپ، بایدن پیروز انتخابات شد و همین امر باعث شد تا کاربران در شبکه های اجتماعی کسانی را که از خود جمهوری خواهان با قدرت بیشتری در روزهای گذشته از ترامپ دفاع می کردند، "یتیم های ترامپ" توصیف کنند.

«عبدالخالق عبدالله» مشاور محمد بن زاید ولیعهد امارات از جمله این مسئولان عرب بود که در روزهای اخیر توییت کرده بود: اگر بایدن پیروز شود، پیروزی او ضعیف و قانع کننده نیست و حق رئیس جمهور ترامپ است که ناراحت و خشمگین باشد و به دستگاه قضایی متوسل شود.

کاربران عراقی نیز از این قافله عقب نمانده و با حضور گسترده  در این هشتگ، آن را در صدر هشتگ های پرطرفدار این کشور قرار دادند و تصاویری از ولیعهد های عربستان و امارات منتشر کرده و آنها را از جمله "یتیم های ترامپ" توصیف کردند.

«احمد عبد الساده» از جمله این کاربران عراقی است که در توییت خود نوشت: "با شکست ترامپ در انتخابات، او یتیم های زیادی را در جهان و منطقه پشت سر خود گذاشت اما یتیم های او در عراق بیشتر تمسخر آمیز و مورد شفقت هستند؛ خصوصا کسانی که دل به صدام و سپس البغدادی و سپس ترامپ بستند تا اینکه امروز به یتیم های این سه قاتل تبدیل شدند؛ کسانی که آنها را در صحرای ناامیدی رها کردند".

کاربر عراقی دیگری به نام «آوینی» نیز با انتشار تصاویری از  حکام منطقه از جمله «محمد بن زاید» و «محمد بن سلمان» ولیعهدهای ابوظبی و عربستان در حالتی غمگین، نوشت: "گریه بردگان آمریکا؛ بعد از آنکه پول ها را برای تخریب عراق و ضرر زدن به عراق و ایران و سوریه و یمن هزینه کردند".

«احمد الکربلائی» دیگر کاربر عراقی است که با تسمخر، "به زباله دان رفتن تاریخ ترامپ را به دنباله روی های او" تسلیت گفت.

وی در توییت خود نوشت: "من به دنباله روهای ترامپ در عراق و جهان این مصیبت بزرگ و رفتن ارباب آنها به زباله دان تاریخ را تسلیت عرض می کنم و حاضرم که در مجلس عزایی که هرکس به این مناسبت برگزار می کند، حاضر شوم و از الان کار آماده کردن قصیده های خداحافظی پدر ایوانکا را شروع کرده ام".

یک کاربر دیگر به نام «Huda Alazawi» نیز تصاویری از بن سلمان و محمد بن زاید و «عبدالله بن زاید» وزیر خارجه امارات منتشر کرد و نوشت: یتیم های ترامپ به شما تسلیت می گویم.

جو بایدن با کسب ۲۹۰ رای الکترال در برابر تنها ۲۱۴ رای دونالد ترامپ، به عنوان چهل و ششمین رئیس جمهوری آمریکا انتخاب شد و خانم «کامالا هَریس» نیز به عنوان اولین زن، به عنوان معاون رئیس جمهوری این کشور برگزیده شد.

این نامزد حزب دمکرات در سومین دور نامزدی خود در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در انتخاباتی نفس‌گیر ابتدا با هم‌حزبی‌های خود به رقابت برخاست و سرانجام در ماه اوت به عنوان نامزد رسمی این حزب برای رقابت با ترامپ رئیس جمهوری چهل و پنجم و نامزد حزب جمهوریخواه برگزیده شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.